panerai P.9000 vs P.9010

Medlem
30. okt. 2016
Sted
Oslo
hei, vil klokkene med P.9000 som f.eks 312 stupe i verdi grunnet den nye oppgraderte P.9010 urverket?

Takk for svar, hva med kvaliteten p.9000 har jo fungert lenge vill den smalere kassen med fler bevegelige komponenter være mer skjør.

Tviler på at det vil være noen kvalitetsforskjell på disse to. De har jo også omtrent samme antall deler: 200 (1312) vs 197 (312). Tror det er mer snakk om hvilket design du liker best ;)

P 9000 : 28 rubiner
P 9010 : 31 rubiner

"In the P.9010 calibre the hours can be conveniently adjusted without interfering with the movement of the minute hand, thanks to the device which directly moves only the relative hand in jumps of one hour forward or backwards. This function is very useful when changing time zones or moving between summer time and winter time, and conveniently the adjustment of the hour hand is automatically connected to the date indicator."
http://www.watch-insider.com/news/t...-than-those-models-already-in-the-collection/

P 9010.jpg
P 9000.jpg
Det P9010 urverk har en full-bro som holder sitt balansehjul.
Det P9000 hadde ikke den: den var med enkelt fotfeste.
Full-bro gir bedre stabilitet ved sjokk.
Jeg ser på det 9010 som en forbedring av det P9000 med litt mer "moderne" løsninger: sånn er det bestandig med de nye generasjoner.
Alstå full-bro er rett og slett ikke noe ny, men den er brukt i alle nye Rolex og Omega urverk (bl.a)

"In the P.9010 calibre the hours can be conveniently adjusted without interfering with the movement of the minute hand, thanks to the device which directly moves only the relative hand in jumps of one hour forward or backwards. This function is very useful when changing time zones or moving between summer time and winter time, and conveniently the adjustment of the hour hand is automatically connected to the date indicator."/

Min 312 fungerer på akkurat samme måte, så dette er ikke noe nytt.
Jeg fikk testet den nye modellen i Firenze, og den kjentes merkelig tynn og pinglete ut, opplevdes som mindre enn 44mm. Jeg ble ikke fristet til "oppgradering", i hvert fall.

Min 312 fungerer på akkurat samme måte, så dette er ikke noe nytt.
Jeg fikk testet den nye modellen i Firenze, og den kjentes merkelig tynn og pinglete ut, opplevdes som mindre enn 44mm. Jeg ble ikke fristet til "oppgradering", i hvert fall.
Ja, jeg så det nå på en video.
Hvis jeg hadde kjøpt en Panerai, hadde jeg kjøpt en 47mm for min del. Men ikke med automatisk urverk.
Jeg er ikke helt fornøyd med det P9000 når jeg ser på det.
Demontert der: http://watchesbysjx.com/2014/09/exp...ke-it-apart-and-put-it-all-back-together.html

• Liker
Reaksjoner: Vestante
Er det slik at manuelt opptrekk bare kommer på modellene i det høyeste prissjiktet, 100k og oppover