Panerai PAM 525 Luminor 1950 3 Days Flyback Chrono Automatic Oro Rosso

Medlem
6. nov. 2012
Sted
Sarpsborg
Hva er deres tanker rundt PAM525?
Panerai-PAM525-Flyback-Chrono-Oro-Rosso-620x498.jpg

Panerai-PAM-525-Dial-closeup-620x930.jpg

Panerai-PAM-525-Caseback-view-620x435.jpg

Jeg vet ikke helt om jeg synes den er for mye av det gode eller ikke.... men det er absolutt noe ved den som treffer meg :rolleyes::cool:

Jeg liker godt at pusherne er på riktig side av kassen og ikke ødelegger Crown guarden.
Er imidlertid usikker på hvor godt jeg synes den blå viseren passer inn.

Pam525

En gedigen og kostbar sak!

Antar den vil ligge rundt NOK 250.000.-?

Med et imponerende in-house cal P. 9100 verk skulle den kunne gå ganske så riktig.. :)

Men push'erne er dessverre ikke helt min greie på en PAM :(

Blå visere finnes på flere PAM,- helt greit IMHO.

En gedigen og kostbar sak!

Antar den vil ligge rundt NOK 250.000.-?

Med et imponerende in-house cal P. 9100 verk skulle den kunne gå ganske så riktig.. :)

Men push'erne er dessverre ikke helt min greie på en PAM :(

Blå visere finnes på flere PAM,- helt greit IMHO.

Helt klart en dyr klokke som ligger laaaangt utenfor mitt kjøpsområde, men jeg må si den er gedigen (les: nydelig). ;) Pusherne synes jeg faktisk er gjort på en elegant måte og gir den en ekstra dimensjon. Den blå viseren som man jo også ser på andre Paneraimodeller er jeg noe usikker på om passer inn eller ikke. Kanskje en noe mer nøytral viser hadde gjort seg bedre.

Bortsett fra den blå viseren så synes jeg den er helt fantastisk, men dessverre en null for mye i pris......

De blå viserne på tantalum og andre lignende modeller synes jeg er svinkule. Her synes jeg det var negativt at det kun var en. Spesielt siden det er den øverste av split-sekund viserne. Hadde øverste vært i gull og skjult den blå inntil du brukt split funksjonen hadde det vært råkult.
Finnes dette verket som monopulsante?

De blå viserne på tantalum og andre lignende modeller synes jeg er svinkule. Her synes jeg det var negativt at det kun var en. Spesielt siden det er den øverste av split-sekund viserne. Hadde øverste vært i gull og skjult den blå inntil du brukt split funksjonen hadde det vært råkult.
Finnes dette verket som monopulsante?

Om den blå hadde vært skjult hadde det faktisk vært enda kulere ja :). En skjult, frisk detalj.

Synes denne var utrolig pen! Ikke tvil om at den blå viseren er iøynefallende, men jeg likte den! ;)

Er tildels enig med Entropy når det gjelder skjult løsning med den blå viseren. Det sagt, så er dette aldeles nydelig i mine øyne. Mulig den blå viseren er noe man etterhvert kan bli svært så fortrolig med.

Du verden for et ur. Skaffer du meg en slik til 100K, @Mogens, så skal jeg rydde plass til den i boksen.

Redigert av en moderator:
Er tildels enig med Entropy når det gjelder skjult løsning med den blå viseren. Det sagt, så er dette aldeles nydelig i mine øyne. Mulig den blå viseren er noe man etterhvert kan bli svært så fortrolig med.

Du verden for et ur. Skaffer du meg en slik til 100K, @Mogens, så skal jeg rydde plass til den i boksen.

Dukker det opp et slikt til 100k er jeg redd for at det blir hos meg;)

Virkelig en flott klokke!

Redigert av en moderator:
Syntes denne modellen var veldig kul! Om det passer inn med blå chrono viser eller ikke er jeg ikke sikker på. På en måte er det en frisk liten detalj som gjør klokka litt mer sportslig, men på en annen måte blir det litt krasj med alt gullet.

Det KUNNE ha blitt for mye, men Panerai har gjort det riktig denne gangen også. At de har plassert chrono-knappene på "feil" side gjør det bare enda bedre!

Hvis noen vil selge meg en for noen tusinger (klokkekonto pr. dags dato) tar jeg gjerne imot! :)

Selvsagt er dette too much i alt for store mengder, og langt unna DNA, men likevel så herlig. Liker, og blåfargen er prikken over i'en :)

Mulig den ser bedre ut live, alt annet med den trykker på de riktige knappene hos meg. :) Blå visere er knall, kanskje bare litt uvant i kombinasjon med gull.

Med en gang jeg så den ble den litt feil, men jeg begynner nå å like den mer og mer. :) Kult med klokker som skiller seg litt ut.