Panerai PAM 684

Medlem
15. mars 2014
Hej!
Jag har sådan beslutsångest kring nytt inköp. jag går i tankarna att köpa en Panerai PAM 00684 ni ser den på bild under. Älskar 42mm, svart samt rosé. Det som talar emot är priset. Får ett Ok bra pris trotts att det bara finns 250 tillverkade world wide. Men sa till mig själv efter min PAM 670 Aldrig mer en Panerai över 150k då den var väldigt svårsåld. Denna är ju betydligt dyrare. 225k billigast i EU.

Vad tror ni. Svårsåld om man tröttnar sen?
Vad tycker ni? Ge mig lite hjälp för jag sover inte om nättterna just nu :)

FDC08992-044C-4DC0-9FFB-7FD7C8374054.jpeg

A0748056-DA92-46A4-8EF8-8ABF918CD2A0.jpeg

Din situasjon er noe jeg tror de fleste av oss har vært igjennom.

Mitt inntrykk er at dyrere klokker faller generelt mer i pris (med noen få unntak) enn rimeligere ur. Rett og slett smalere marked. Tenk neste steg - Er det mange paneristi som kunne tenke seg akkurat denne som neste PAM i mylderet av forskjellige modeller? En skikkelig tool-watch i gull? Jeg innbiller meg også at en del (ikke alle) PAM har en tendens til å bli liggende en stund før de blir solgt, kanskje spesielt 42mm. Så for å svare på spørsmålet ditt - ja, jeg tror denne dessverre kan bli litt "svårsåld". Dessuten, for å være litt frekk, så er "limited edition" en betegnelse Panerai har brukt vel mye de siste årene. Kommer akkurat denne limited edition PAMen til å bli veldig ettertraktet og holde seg /stige i verdi? Kanskje, men mest sannsynlig ikke.

Hvis du er oppriktig bekymret for videresalg ville jeg nok gitt det noen netter til før jeg slo til. MEN - klokka er nydelig og du kjøper til deg selv, ingen andre. Så kjøp den i så fall med hjertet og bruk den. Ikke som en investering.

Lykke til!

• Liker
Reaksjoner: paneraiman82
Älskar 42mm, svart samt rosé.
Dette er vel kanskje det viktigste... ;)

Når det kommer til et evt. videresalg, så tror jeg dessverre du har rett i at den er "svårsåld". Kombinasjonen 42mm og gull er nok ingen generell vinner blant Paneristi. For prisen av 684 kan man f.eks. få to nye, og adskillig mer populære, modeller i stål direkte fra AD.

Hvis du virkelig "Älskar 42mm, svart samt rosé," så syns jeg du skal gå for den. Men hvis du tviler på at dette blir en keeper, vel da er det kanskje lurt å tenke seg om noen netter til...

Lykke til fra meg også!

• Liker
Hej!
Jag har sådan beslutsångest kring nytt inköp. jag går i tankarna att köpa en Panerai PAM 00684 ni ser den på bild under. Älskar 42mm, svart samt rosé. Det som talar emot är priset. Får ett Ok bra pris trotts att det bara finns 250 tillverkade world wide. Men sa till mig själv efter min PAM 670 Aldrig mer en Panerai över 150k då den var väldigt svårsåld. Denna är ju betydligt dyrare. 225k billigast i EU.

Vad tror ni. Svårsåld om man tröttnar sen?
Vad tycker ni? Ge mig lite hjälp för jag sover inte om nättterna just nu :)

Vis vedlegg 82434

Vis vedlegg 82435
Råeste Paneraien jeg vet om Christoffer :) Kjør på!

• Liker