Panerai til under 30k - hvilken modell?

Medlem
21. april 2012
Innlegg
96
Sted
Oslo
Prøvde noen Panerai på armen i mai, og fikk sykt lyst på en... Har egentlig et budsjett på 25k når jeg skal kjøpe ny klokke, men ser at det er vanskelig å få en PAM til den prisen.

Ser disse ligger ute for salg nå:

PAM86 32.900,- http://www.tidssonen.no/forum/klokker-9/panerai-luminor-pam86-16745/

PAM241 30.000,- Panerai Luminor Power Reserve PAM 241 - FINN Torget

Jeg er ikke så veldig bereist i Panerai-verden, så peilingen er langt under middels. Hvilken av de to modellene ovenfor ville dere gått for? Er det andre som er mer aktuelle i dette prissjiktet (egentlig under 30k...)?
 
Kjøp nytt

For ca. 30.000 så får du vel Pam 111 eller Pam 005 nye?
er ikke helt sikker, men det er vært å sjekke ut, siden disse gir deg pam-feeling så det holder:)
 
Nytt er ikke aktuelt. Er sykt gira på et par Zenith-modeller, og føler meg ganske trygg på at det kan bli et salg/bytte når jeg finner de riktige i markedet. Er derfor innstilt på å kjøpe en klokke som jeg kan selge for noenlunde det samme i løpet av et års tid ;)
 
Jeg liker faktisk de enkle, altså 111 eller 005, best (hva er forskjellen på disse egentlig? Ser like ut for meg). Vil vel tro du kan få disse brukt for 25k eller mindre hvis de går nye for 30k.
 
Verdt å merke seg at den andre modellen du linker til er 40mm. Jeg hadde valgt en brukt 000, 005, 111 eller 112. Alle disse er kurante både i forhold til pris, tilgjengelighet og videresalg.
 
112 eller 111 får min stemme. Jeg sikler mest på 112 for øyeblikket :cool:
Ellers ligger vel også 183 og 380 under 30' brukt, hvis jeg ikke husker helt feil. Men det er jo Radiomir-serien da :)
 
@benbjo, jeg er ingen panerai-ekspert, men jeg tror 111 kom et par år for 005 (02?)
111 Har også sandwich-skive og safirglass i baklokket.. 005 har vel panerai-logo som 111 ikke har?

Ikke skyt hvis jeg tar feil, er ikke helt mitt bord (hvertfall ikke enda) :D
 
Redigert av en moderator:
Jeg vil helst ikke være den fyren som kommer med forslag over budsjett, men skulle jeg kjøpt Panerai nå ville jeg gått for Taglianos 312. 312 er en nydelig klokke, og har den klassiske PAM-looken. 36.900,- er, uten at jeg er noen ekspert, heller ingen dårlig pris. Hadde jeg vært deg hadde jeg solgt unna dama/bikkja/bestemor og spyttet i de resterende tusenlappene for denne.

Men lykke til uansett hva du velger å gjøre!
 
Til tross for at jeg ikke fikk aksept fra noen av dere endte jeg i dag opp med en PAM86! Skulle egentlig kjøpe en Zenith Moonphase av Mogens, men ble temmelig overbevist da jeg prøvde Paneraien på armen :)
 
Jeg liker faktisk de enkle, altså 111 eller 005, best (hva er forskjellen på disse egentlig? Ser like ut for meg)


005 kommer med logo og 111 har sandwich dial, om jeg ikke er helt på tyttebærtur.

OP: Min stemme går til 112.
 
005 kommer med logo og 111 har sandwich dial, om jeg ikke er helt på tyttebærtur.

OP: Min stemme går til 112.


111 har vært produsert med painted dial også, men de fleste har sandwich. Ellers stemmer det at 005 har logo. Begge har sekundviser klokken 9 og den samme stål-kassen.
111 har i tillegg safirbakside med innsyn til urverket, mens 005 ikke har det.
 
Jeg begynte med en panerai 005 (som jeg var kjempe fornøyd med) men jeg savnet dato feltet og oppgraderte da til en 312 og jeg mener det er den perfekte panerai. En annen fordel med en børstet kasse er at man ikke ser/irriterer seg for hairlines som man får lett på en blank kasse.