Papirløs Corum, videre salgsverdi ?

Medlem
28. nov. 2011
Sted
Drammen
Hei !

Har en god venn av meg som nettopp har flyttet til Østlandet. Han har en del feite klokker, og nå lurte han på om jeg hadde lyst til å kjøpe en Corum Royal Flush klokke med diamant bezel. Greia er at papirene er borte, og derfor er jeg litt skeptisk. Med tanke på takst papirer på de andre klokkene, tviler jeg på at dette skal være en fake utgave.

Hvordan blir verdien på uret om jeg velger å selge den videre uten papirer ved senere anledning? Om jeg drar innom Alf Lie og får en takst på denne, vil ikke det holde?

Er det forresten noen som vet "nypris" på denne klokka?

Denne typen diamant smykning:
http://robertmaron.com/product.php?productid=16172&cat=0&page=1&sold

Med dette utgangspunktet:
http://forums.watchuseek.com/f2/thoughts-corum-bubbles-247528.html

Setter stor pris på seriøse svar :)

Dette er vel uansett en vanskelig klokke å omsette, så jeg ville ikke kjøpt den om ikke jeg var ganske sikker på at den ble værende i samlingen. Verdien på et slikt ur har nesten ingen ting med nyprisen og nesten alt med etterspørselen å gjøre. Og den er vel ganske lav. Hvis ikke dette er drømmeklokken din, best å la være ...

Du vil sikkert få mange velmenende råd her. Generelt vil jeg si at med tanke på videresalg er manglende papirer det minste problemet med denne klokken:p

Dette er en klokke med lav videresalgsverdi i forhold til butikkpris. Corum Bubble er regnet som en spøk i de fleste klokkekretser, og de som potensielt kjøper noe slikt er mer interessert i smykker tror jeg, men klart, whatever floats your boat ;)

Jeg ville aldri kjøpt den klokken med tanke på et eventuelt videresalg.
Du kommer ikke til å få en god pris for den, hvis du i det hele tatt får solgt den.

Ellers er det muligens en litt artig klokke å ha i samlingen for dem som liker slikt.:)

For å beksrive hva de andre sier... Uansett nypris;

http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=30883336

Den er fortsatt ikke solgt.

Jeg ønsker deg velkommen til forumet, og håper du leser en del her inne, og kommer med flere spørsmål. Det er flere her som gjerne leder deg på "rett vei" i forhold til våre preferanser. Det finnes så uendelig mye lekkert der ute, og så mange herlige historier som tilhører de forskjellige klokkene at jeg heller ville satt meg skikkelig inn i det, før jeg kjøpte klokke. om jeg var deg. Dyr pris er ikke alltid det som gir deg annerkjennende nikk i det offentlige rom, og liker du Corum så er det helt topp det, men sjekk ut admirals cup modellen fremfor dette tapsprosjektet.

Tusen takk for gode svar dere !

Går fortsatt på skole og økonomien er ikke helt på topp deretter.. Har bare noe liggende som jeg tenkte å invistere i feks. denne klokken da.

Har aldri vært noen "fææn" av diamant klokker før, men syns denne kunne vært morsom og brukt i feks. poker sammenhenger.

Selvom dere ber meg ikke bry meg om nypris; er det noen som vet hva den lå på den gang den ble solgt? Og om jeg ender opp med bling bling rundt hånda, hva ville dere sagt maks prisen er på denne ?

Fortsatt ung, og kan la den ligge i mange år....

Jeg er nok en av de på Tidssonen med høyest akseptterskel når det gjelder disse Corum-klokkene. Jeg mener at samtiden nok en gang gjør den feilen å dømme en klokke ut i fra hvordan verden er, og ikke se klokken i sammenheng med hva verden var den gangen klokken ble lansert.

Corum Bubble har alltid blitt latterliggjort, men da den første limiterte versjonen (Lucifer om jeg ikke tar helt feil) kom i 2002-3 så skapte den enorm interesse. Og jeg mener at den var med på å rydde grunnen for mange andre klokker med stor diameter og ruvende krystall.

Når det gjelder nysalgprisen på denne med diamanter, så lå den på rundt 68.000 om jeg ikke tar helt feil. Jeg hadde en Privateer med diamanter som jeg kjøpte for 28.000 og endte opp med å selge for 35.000 - faktisk en av de få klokkene jeg noensinne har tjent på ved videresalg. Kjøperen av den klokken hadde vært på utkikk etter den lenge, og man kan jo ha flaks å møte den ene kjøperen som vil ha en slik. Har også hørt en historie om en nybakt pokermillionær som gikk fra urmaker til urmaker i byen på jakt etter nettopp denne modellen, så du kan ha flaks.

Men hvis du skal investere penger og stole på flaks for å få avkastning, så finnes det bedre måter å gjøre det på enn å kjøpe denne klokken. Tiden har nok gått solid fra dette designet, og som du skjønner så kommer du ikke til å få så mye kred her inne for å kjøpe den. Kankskje det går bedre i pokerkretser.

Prismessig har jeg sett stålvarianter uten diamanter gå for under 1.500 usd på Ebay, men det er en stund siden. Nå er det nettopp en som har passert bud på 2.000 usd. Med diamanter vet jeg ikke helt, men en pris på rundt 4.000 usd tror jeg man skal være fornøyd med. Det vil si: Rundt 26-28 tusen momset inn i Norge.

Men det er en god pris hvis du skal beholde klokken. Har du planer om å videreselge den, så kan det fort hende du kommer til å slite med å få igjen det.

Og som andre sier. Det er mer interessante klokker der ute.

Kloke ord, Santos!

Jeg synes personlig at disse klokken ser mildt sagt spesielle ut, men har flere ganger sagt at jeg synes der er morsomme. Du har et poeng i at man må se de i sammenheng med tidspunktet de ble laget, det er jeg enig i.

Et annet viktig poeng er at Corum skal ha cred for å ha gjort noe annerledes. De har turt å lage klokker som ikke nødvendigvis faller inn i malen mange lager klokker i. Om enn ikke like vovet kan man jo si at Gentas Mikke Mus-klokker også var annerledes. Selv om det har blitt laget Mikke Mus klokker tidligere har det også blitt laget sjørøverklokker før, men begge av produsenter lavere på rangstigen.
Mange selverklærte WISer tyr for lett til latterliggjøring av ur som dette. Jeg tviler på at Bubble blir ettertraktede samlerobjekter i fremtiden, men det kan godt hende at (klokke-)verden ser veldig annerledes ut om 50 år og at det er rom for avvikende klokker også på TS;).
På samme måte har jo Zenith fått sin porsjon med tyn for spesielt Defy-serien. Disse faller heller ikke under klokker jeg finner i safen om morgenen, men de har sin plass og Zenith får poeng av meg for å ha prøvd.

Noen ganger treffes det blink og det er ikke alltid gitt produsenter eller medlemmer her å vite på forhånd.

Når det gjelder prisen på denne modellen synes jeg nok du er litt forsiktig og vil si at hvis trådstarter faktisk har lyst på en slik er alt under 30k en god pris! Dette er for såpass spesielt interesserte at eneste måten å faktisk bli kvitt den på er å finne den personen som har lyst på den når du skal selge den. Den selger ikke på Finn for 20k heller hvis den personen ikke leter der og da...

Da står jeg over for denne gang, og finner noe annet å bruke penger på, eller spare dem. Prisen var 30k med nylig service.

Mulig jeg stikker innom forumet igjen når jeg er ferdig med videregående !

Takk for hjelpen alle :)

Du må gjerne tipse han om dette forumet, tror han har mye gøy å vise frem.