Passaround 2020

Det går an å "bruke" Norsk Tipping for dette. Man kan si at det første tallet på lørdagens lottotrekning kårer vinneren. Vel, hvis det første tallet er 32, så er det neste trukne tall som gjelder osv - altså det første tallet som er lavt nok til at man kan kåre en vinner. Etter det jeg kan se er det 34 tall i Lotto, og det er 30 deltakere, så selv med maksimal uflaks der bare høye tall blir trukket først får man en vinner senest på det femte tallet.
Sist lørdag var det visst 11 som var første tall ut. (Trykk på "Se TV-trekning" og spol nærmere 4 minutter fram.)

@krille, dette må jo løse alle stressmomenter ang. inhabil trekning under korona-situasjonen?

• Liker
Reaksjoner: krille
Ja, jeg synes denne ideen var god, og tenker at det antagelig er en farbar vei. Tenker at vi kanskje publiserer listen med nummer på forhånd, og lar lottotrekningen gjøre resten.
Jeg stemmer også for @PJO sitt forslag. Med liste og nummer på forhånd.
Husk at den må være ute før lørdag kl. 18.00 ;)

• Liker
Reaksjoner: krille
OK, folkens, da er loddene klare, rekkefølgen er bestemt av rand()-funksjonen til Google sheets:

BrukernavnLoddnummer
fredskijj1
chrbir2
Aryanbanitalebi3
Vasbotten4
Audjoh5
Goatboy6
MrFinale7
Suften8
chronometer9
twt210
westmouth11
Alinoe12
Hugo Cabret13
Qwestern14
BosseSvenson15
Ohmega16
EspenK17
rolf s18
TomB19
Rød20
Greg21
krille22
Larsnie23
bragemann24
maretranquillitatis25
Tobydobi26
Oddemann27
EivindR28
Preben Lidi29
Kenneth R30

Reglene er altså som beskrevet av @PJOforrige side, det er Lotto-trekningen i morgen klokken 19.45 som avgjør. Første tall (30 eller under) trukket avgjør hvem som stikker av med klokken. Er første tall 31 eller høyere gjelder andre tall osv. Følg med på NRK TV!

Oppfordrer til å ta screenshot av denne posten for å kvalitetssikre at ikke undertegnede eller andre rabbagaster bedriver skittent spill:mrgreen:

edit: flisespikkeri:)

Redigert:
OK, folkens, da er loddene klare, rekkefølgen er bestemt av rand()-funksjonen til Google sheets:

BrukernavnLoddnummer
fredskijj1
chrbir2
Aryanbanitalebi3
Vasbotten4
Audjoh5
Goatboy6
MrFinale7
Suften8
chronometer9
twt210
westmouth11
Alinoe12
Hugo Cabret13
Qwestern14
BosseSvenson15
Ohmega16
EspenK17
rolf s18
TomB19
Rød20
Greg21
krille22
Larsnie23
bragemann24
maretranquillitatis25
Tobydobi26
Oddemann27
EivindR28
Preben Lidi29
Kenneth R30

Reglene er altså som beskrevet av @PJOforrige side, det er Lotto-trekningen i morgen klokken 19.45 som avgjør. Første tall (under 30) trukket avgjør hvem som stikker av med klokken. Er første tall 31 eller høyere gjelder andre tall osv. Følg med på NRK TV!

Oppfordrer til å ta screenshot av denne posten for å kvalitetssikre at ikke undertegnede eller andre rabbagaster bedriver skittent spill:mrgreen:
God idé fra @PJO og godt organisert av @krille!
Blir det noen form for digital GTG i anledning trekningen?

God idé fra @PJO og godt organisert av @krille!
Blir det noen form for digital GTG i anledning trekningen?
Det er en god idé, men jeg tør ikke stå som arrangør - jeg er usikker på hva jeg får lov til hjemme, da det ser ut til at det foreligger en plan fra husholdningens peneste for avvikling av lørdagskvelden. Da fremdriftsplanen for dette ikke er spikret ennå, kan jeg ikke love at jeg kan stirre inn i en skjerm og prate klokketull på det tidspunktet. Om noen tar på seg å planlegge og sette opp noe slikt skal jeg forsøke å få blitt med!

Da har jeg for første gang i mitt liv levert en lotto-kupong, så nå har jeg dobbelt grunn til å være spent på lotto-trekningen:)
1615559754727.png