Patek Philippe model World Time, 5110G

Medlem
30. sep. 2008
Sted
Bergen
Det sitter en følelse i brystet som ikke helt gir slipp. Jeg trenger råd, og spør menigheten her om råd/tips angående linken under:

http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=19526852

Noen som har erfaring med denne modellen? Er prisen rett? Vil jeg bli en lykkelig mann om jeg kjøper uret? Er 37mm for lite? Vil uret fylle hullet i livet mitt? Trenger jeg terapi? Hvorfor i alle dager begynte jeg med denne hobbyen? Er det mulig å go cold turkey? Er jeg inne i en midtlivskrise?

Hilsen rådvill....

K-man:
Prisen er god.
Jeg har hatt ett på armen og 37 mm er en delikat størrelse. Passer for de fleste.
Det fyller hullet, men et nytt åpner seg.
Du blir lykkelig, men forstår at du kan bli enda mer lykkelig om du kjøper en til.
Du begynte fordi trenger terapi. Disse dingsene er terapi.
Krisen varer livet ut...:mrgreen:

K-man.....
- Du sitter på svarene selv.
Sjekk din signatur - der gir du jo svaret.:D

Det er vel med deg som det er med oss andre; - vi går og går og går..... og ser stadig nye muligheter åpne seg rundt neste sving...

Forøvrig går jeg svanger med en PP selv for tiden (men velger ikke å gå i retning 37mm eller den versjonen du refererer til). Det skyldes bare smak og behag. Vanskelig å si noe om pris - til det kjenner jeg standingen til den varianten for dårlig.

Men noter deg denne:
If you want to buy - then buy!
If you have to ask - then don't!

Uansett; - lykke til i det som åpenbart blir et krevende valg.
;)

Noen som har erfaring med denne modellen? Nei, dessverre. Men jeg har siklet på den noen ganger. Jeg synes ofte ikke designen på PPs ur lever opp til kvaliteten på resten, men denne er av de penere. Er prisen rett? Enig med Frodo - ikke noe si på den Vil jeg bli en lykkelig mann om jeg kjøper uret? Nei, men du blir kvitt kløen. For en stund. Er 37mm for lite? Definitivt ikke. Et selskapsur trenger ikke være større, selv på store håndledd. Denne størrelsen vil se like riktig om tyve år som den gjorde for tyve år siden. Vil uret fylle hullet i livet mitt? Det vil ihvertfall fylle PP hullet.Trenger jeg terapi? Neida. Da kan det jo hende du ble kurert, og hva skulle da bruke tiden til?Hvorfor i alle dager begynte jeg med denne hobbyen?Fordi urmennesket var samler. Vær glad instinktet ikke slo ut på enda verre ting: http://kuglepennesiden.dk/ Er det mulig å go cold turkey? Nope. Abstinensene blir fæle. Men det er mulig å holde det i sjakk med hard selvdisiplin. Er jeg inne i en midtlivskrise?Med mindre du har anlagt hestehale, kjøpt Harley og henger på penest.no tror jeg ikke det er noen fare.

Hilsen rådvill....Løp og kjøp!

;)