Perrelet

Medlem
6. sep. 2010
Sted
Oslo
Hei,

Er det noen av dere som har erfaring med Perrelet? Kvalitet, priser, også 2 hand?

Har siklet litt på en Perrelet Turbine, vet ikke helt hva det er - men den fenger meg liksom:cool:

Erfaringer og meninger tas i mot med takk

Ta et søk på Perrelet Turbine på you tube for å se hvordan det set ut.
Turbine effekten på skiva er sånn passe kul, men kan tenke meg at jeg hadde blitt sånn passe lei etter en stund.:p

Har en mistanke om at bruktprisene på disse ikke er all verden, så det burde være muligheter for et lite kupp hvis du er ute etter en.:)

ser at de ligger på bukta til ca 4000 US, hva tror dere er en god pris i Norge. Ligger to stykker på Finn.no, fra ca 35.000 og oppover - noe jeg synes er i overkant

Hmm...det kunne være at man blir dritt lei den turbineffekten, men jeg kjenner jeg er litt betatt

Og de Jonny selger kommer rett ifra SwissTime. Nå kommer det en xl versjon også, om du liker store klokker.

Spennende merke som jeg knapt har sett nevnt her på asylet. Det har vel antageligvis sammenheng med at det - meg bekjent - ikke finnes butikker som fører Perrelet i Norge.

Hva gjelder merker som sjelden blir nevnt her, og som jeg gjerne vil høre/lære mer om, kan vi også nevne Baume & Mercier, Chopard, Gerald Genta, Greubel Forsey, Parmigiani-Fleurier, Ulysses Nardin og Breguet. Det er sikkert "gode" grunner for at disse sjelden nevnes, uten at jeg kan komme på noen andre enn at de fleste av disse er vanskelige å få tak i i Norge. Merk dog at jeg er relativt ny i gamet.

... ikke meningen å hijacke tråden din helt, forresten ;)

noen som har egenopplevd erfaring med Perrelet? Interessert i å høre deres erfaringer:)

Jeg har en Perrelet Double Rotor. Det er jo et morsomt og annerledes ur fordi det blir en helt annen bevegelse i klokken når du også har rotor i sentrum av skiven. Jeg har ikke hatt noen som helst problemer med det. Jeg vurderte også en Turbine, men kom til at det ble i overkant mye bevegelse for min del... Når det er sagt, så har den ikke fått mye armtid i det siste, så det er mulig at jeg legger den ut for salg etter hvert.

Da ble det jammen meg kjøp av en Perrelet Turbine på meg. Spent på hvor lang tid deg går før jeg blir svimmel av rotoren, men klarte rett og slett ikke å dy meg

Liten unboxing kommer når klokken er i hus

Wish me luck:)

Kult! Har alltid likt Turbinen, gleder meg til wristshots!

Jeg tror ikke Tidemann har Perrelet lengre...

Yey! Grattis.:D
Det blir spennende å se denne i sitt naturlige miljø.
Husk wrist shots.;)

Tøft, hadde vært fint å få noen bilder og førstehåndserfaringer fra denne! Grattis med nytt!

Tidemann har sluttet med Perrelet etter uenigheter med levrandøren.

Synes ikke det er noe å gå inn på her på forumet, Mathfjeld. Er nok flere sider av den saken...

Ser den, endrer rot til uenigheter da jeg ikke vil gi noen inntrykket av at det var levrandørens "skyld".

Takk for hyggelige tilbakemeldinger, en liten review kommer så fort tiden tillater det. Bilder kommer så fort klokken er i hus:)

dette er jeg meget spent på, alltid hatt lyst på en turbine, er det denne du har kjøpt? så du på Beining sin? Han hadde en dritlekker til salgs..:cool: