Photosession med min nye baby! (kass fotograf :) )

S

Slettet bruker 2146

Guest
tog med kamera ut för en liten photosession på min fridag.

dålig fotograf med dårlig fantasi men med en NY og fin klokke (tack lobergen för en rask och enkel handel) resulterar i detta:

kom gärna med tips på hur jag kan lära mig ta bättre bilder, allt uppskattas!

loumlv1.jpg

loumlv3.jpg

höstfärger

stenhav.jpg

bakstenhav.jpg

ut mot haven - rune rudberg ;)

sten.jpg

rocky mountain

sten3.jpg

Eeeeeek! Vær forsiktig med klokken din. Siste bilde fikk meg til å grøsse!

hahah

Eeeeeek! Vær forsiktig med klokken din. Siste bilde fikk meg til å grøsse!

haha bara väntade på den..
stenarna är lagt dit otroligt försiktigt såklart. ingen skada skjedd.
den blev litt hardcore kanske ;) men som sagt, kass fotograf med dårlig fantasi!!

Yikes! Grov stein mot edel kunst, vær forsiktig sier jeg bare!
Men ellers virker det som om du er tilfreds med kjøpet, det har du all grunn til, gratulerer!

Gratulerer med klokken, litt mer skeptisk til bildene men :p. Av erfaring med finishen på disse vet jeg at de er ekstremt følsome for små små riper så vær forsiktig ;)

Utover det var det jo kule bilder!

Kule bilder av en nydelig klokke! Skulle tro hairlines kommer uansett hvor forsiktig man er når man omtrent pakker klokken inn med stein som i siste bildet, men resultatet ble jo stilig - living on the edge, som du sier. :)

Gratulerer!

:)

Hvis du plaserar sten för sten med omsorg går de bra mister ;)
Får bruke tennisballer neste gång :))
Tack annars för de fine kommentarerna :)

De to siste bildene fikk meg til å grøsse:O Tror nok APen hører bedre til på tennisbanen enn i fjellet;)

Gratulerer så mye med en nydelig klokke!

Herrejemeni for en gjeng snobber dere er. Er vel ikke farlig det der. Verste som kan skje er en bitteliten ripe. Vi snakker tross alt om en bruktklokke.

Flotte bilder!

Herrejemeni for en gjeng snobber dere er. Er vel ikke farlig det der. Verste som kan skje er en bitteliten ripe. Vi snakker tross alt om en bruktklokke.

Flotte bilder!

Beklager, men jeg tror ærlig talt ikke du har noen idé om hvor detaljert finishen på disse er og hvor lite den faktisk tåler før du ser merker. Mange av de som har svart her har eid eller eier klokker med ditto finish og har muligens, MULIGENS, en litt bedre innsikt i nettopp dette enn de som ikke selv har opplevd å sette igjen riper i disse kassene.

Flotte bilder, synes nå jeg. Fantastisk klokke.

Grav den ned i hva som helst. Bare sjarmerende at klokken får noen spor etter bruk og tøff håndtering.

Sarte sjeler får hoppe over dette avsnittet:
Klokker er til for å brukes. Min 14060 har i dag fått bli med på sjauing av gassflasker, graving med gravemaskin og en tur med lastebil hvor lastekjettinger og stropper er håndtert.

Litt synd, og kanskje litt merkelig, at AP er så utrolig følsomme for ytre påvirkning. Det er vel stålkasse vi snakker om - ikke gull?

Hooho

Mye snakk om sten vs oak!
Er du forsiktig kommer inga riper.. Hvis du er vårdslös så kommer det riper med tiden oavsett...

Grav den ned i hva som helst. Bare sjarmerende at klokken får noen spor etter bruk og tøff håndtering.

Klokker er til for å brukes. Min 14060 har i dag fått bli med på sjauing av gassflasker, graving med gravemaskin og en tur med lastebil hvor lastekjettinger og stropper er håndtert.

Litt synd, og kanskje litt merkelig, at AP er så utrolig følsomme for ytre påvirkning. Det er vel stålkasse vi snakker om - ikke gull?

Du skulle bara veta, custom made platina.. ;)

Hehe, jeg mener også absolutt at klokker skal brukes, alt annet er for dumt med såpass kostbare objekter ;).

Bra at subben din er med på tur, det er det den er bygget for å tåle!

Det er forøvrig ikke det at de er spesielt svake for ytre påvirkning disse APene, men finishen er så ekstremt fin og detaljert at du automatisk vil se riper og merker "med en gang". Det er jo f.eks en god grunn til at enkelte småbiler laget for bybruk er i plast, du ser ikke akkurat ripene kjempegodt i dem ;).

Ditto med at man bruker hammerite på en del overflater som får litt deng og ikke den fineste høyglanspoleringen...

Personlig er det også noe med at jeg synes en AP er bedre "boxfresh" rent visuelt å se på da mye av magien, for meg, ligger i hvordan lyset spiller i de forskjellige slipte kantene og fasettene som faktisk er på disse.

Jeg kan ikke forklare det noe bedre enn at jeg ikke har for vare å ta ned et oljemaleri fra veggen for å bruke som bordbrikket - det kunne sikkert fungert, men det slår meg som litt unødvendig å påføre kunstverk unødvendig "patina".

Når det er sagt skal man ikke dra dette for langt på noen måte, jeg tviler ikke på at denne klokken avbildet her tålte dette helt fint siden fotografen åpenbart var forsiktig ;). Men som nevnt litt opp her, de av oss som uforvørent har lagt igjen noen kjærlighetsmerker i en AP vet hvor skremmende fort det kan skje og ønsker bare å advare en ny eier om hvor sar finishen faktisk er :).

Redigert:
For å komme tilbake til temaet, du ba om tips til fotograferingen. Jeg vil foreslå at du lar klokken vært hovedmotivet i bildene dine. Nå kommer den liksom litt i bakgrunnen, og for å være ærlig, de siste bildene gir meg ingenting. Hvorfor begrave en nydelig klokker i stein? Avbild klokken som hovedmotiv, eventuelt i en setting med andre vakre ting. Husk at lyset skal være mykt, solskinn gir aldri bra bilder. Finn en vinkel på lyset som ikke gir gjenskinn i glasset eller stålet. Om du fotograferer ute trenger du noe som skjermer mot direkte lys. Lykke til og vi ser gjerne dine neste forsøk. Og igjen.. nydelig klokke. Gratulerer.

For å komme tilbake til temaet, du ba om tips til fotograferingen. Jeg vil foreslå at du lar klokken vært hovedmotivet i bildene dine. Nå kommer den liksom litt i bakgrunnen, og for å være ærlig, de siste bildene gir meg ingenting. Hvorfor begrave en nydelig klokker i stein? Avbild klokken som hovedmotiv, eventuelt i en setting med andre vakre ting. Husk at lyset skal være mykt, solskinn gir aldri bra bilder. Finn en vinkel på lyset som ikke gir gjenskinn i glasset eller stålet. Om du fotograferer ute trenger du noe som skjermer mot direkte lys. Lykke til og vi ser gjerne dine neste forsøk. Og igjen.. nydelig klokke. Gratulerer.

tackar så mkt tipset! rookie mistake! vet inte varför jag tog till stenen men hade slut på ideèr! så e de, jag gillade den vartfall :p

Fikla litt med ett av bildene dine for gøy. Litt problem med skarphet og fokus som jeg prøvde å rette opp litt på klokken. Redigeringen min kan bli vanvittig mye bedre, men men. Det tredje bildet ditt hadde vært supert om du hadde vridd klokken litt mer mot solen, slik at du fikk refleksjon på flaten med skruene til klokken. :) Ellers er et meget godt retningstips å bruke det gyldne snitt når man tar bilder. Det gjør i hverfall mye med komposisjonen.

testhoslashst.jpg

PS: Jeg er totalt nybegynner når det gjelder fotografering. Det er mange her inne som tar meget bra bilder av urene sine som sikkert kan fortelle mye om fotografering. :)

Redigert:
Bilde nr 2 var utrolig lekkert! Gi det et forsøk til, hvor du muligens fokuserer litt mer på klokken, beskjerer, og retter opp horisonten. Men det var som sagt et veldig lekkert bilde!:)

Takk som deler:) !

stenhav.jpg