Phuket i juli

Greg

Støttemedlem
Medlem
21. feb. 2008
Sted
Bærum
Kjære sonere. Etter årevis med sommerferie i sydens land og rike klarte vi å bestille det som i første omgang synes å være en drømmeferie. To uker i juli tilbrakt i Phuket. Jeg var selv her for 21 år siden, da i august. Fokus var da dykking. Jeg husker at sikten var noe dårlig. Jeg husker ikke helt om vi badet fra stranden (reiste rundt i hele landet) i phuket eller bare fra båt. Leser nå at man kan regne med mange dager med rødt flagg, dvs no go bading på strand. Med tre barn i alderen 8 - 17 synes dette dramatisk. Er det noen her som har vært der denne perioden, og husker regimet rundt dette? Søker og finner litt motstridende informasjon på nett. Vil gjerne ha sonernes erfaringer.

Vi skal til Karon beach på veskysten......

Takk

Var der i juli/august for noen år siden. Var ikke "mulig" å bade på Kata/Charon/Hat Mai Khao; annet
enn i JW Marriott's glimrende pool-anlegg. Fikk badet på Koh Phi Phi ("The Beach"-øya), men det er en
båttur dit.

• Liker
Reaksjoner: Greg
Vi var der på samme tid, og det ble mange turer i vannet. Klorvannet hvertfall:p Sjøen var litt lumsk, og det er en god idé å etterkomme flaggreglene. Husk også paraply.. Vi var der to sommere på rad. Første sommeren hadde vi knallvær, kun med en og annen nattlig monsunskyll. Andre turen var en stor monsunferie. Strømmen går, og alt er mørkt og klamt.

Tips; Ved lengre strømbrudd, oppsøk pizzeriaen på grensen mellom Kata og Charon. De har vedfyrt ovn, så der kan man fortsatt nyte en varm middag.

Det er en middag jeg aldri vil glemme. Vi satt der som blaute katter, leste menyen med lyset fra stearinlysene, og fikk vår første middag uten bangla-musikk fra skrøpelige høyttalere:)

• Liker
Reaksjoner: Greg og Zawatch
Kjære sonere. Etter årevis med sommerferie i sydens land og rike klarte vi å bestille det som i første omgang synes å være en drømmeferie. To uker i juli tilbrakt i Phuket. Jeg var selv her for 21 år siden, da i august. Fokus var da dykking. Jeg husker at sikten var noe dårlig. Jeg husker ikke helt om vi badet fra stranden (reiste rundt i hele landet) i phuket eller bare fra båt. Leser nå at man kan regne med mange dager med rødt flagg, dvs no go bading på strand. Med tre barn i alderen 8 - 17 synes dette dramatisk. Er det noen her som har vært der denne perioden, og husker regimet rundt dette? Søker og finner litt motstridende informasjon på nett. Vil gjerne ha sonernes erfaringer.

Takk

Lå på Hilton Karon Beach en uke i juli for to år siden. Turen var fantastisk, og jeg kan ikke tenke meg noe bedre sted å reise for kost av en sydentur....mulig det blir booking av nye tur i år :)

Kan bekrefte røde flagg på hele stranden, og det er idioti å late som man ikke ser flagget. Sterke strømmer og hard sjø som slettes ikke er noe særlig å utfordre for hverken barn eller unge. Personlig savnet jeg ikke sjøen den uken jeg var der, siden hotellområdet bød på særdeles bra bassenger av alle slag. Hadde som regel ett regnskyll på dagen og ett på sen kveld - det var ikke nevneverdig plagsomt igrunn.

God tur!

KAB

• Liker

Takk
Vi skal også til Phuket i juli @Greg. Noe dykking blir det vel håper jeg.

Fins det ellers noen klokkebutikker der som er verdt å besøke?

• Liker