Phuket

KAB

Medlem
30. juli 2010
Hei,
Har for en gangs skyld klart å booke ferie innenfor 1 uke før avreise..Destinasjonen er Thailand og Phuket 12-20 juli.

http://www3.hilton.com/en/hotels/thailand/hilton-phuket-arcadia-resort-and-spa-HKTHIHI/index.html

Med det kunnskapsnivået som er her inne, fisker jeg etter:
Hva bør jeg se, spise, gjøre, kjøpe, oppleve og eventuelt unngå å se, spise, gjøre, kjøpe, oppleve?

Absolutt alt av tips og informasjon mottas med stor takk :)

Har googlet litt lett rundt temaet, men stoler mer på mine medasylanter enn en random blogger...

KAB

Ingen her som har vært i Thailand??...akkurat det har jeg vondt for å tro :)

Jeg har vært der på den tiden. Husk paraply:p Vær forberedt på strømbrudd om været blir dårlig.

Nattmarked i phuket city er en opplevelse. Husk å smake på maten, mye spennende der. Spis banana pancake fra scootern på hjørnet.
Ikke la deg lure av alle skreddere om du skal ha deg en billig skjorte. Google it, da vet du hvem som er flinke.

Spis thaimat fremfor europeisk.

Smil til alle du får øyenkontakt med, kanskje med unntak av taximafiaen utenfor hotellene eller "damene" utenfor massasjestudioene, det blir fort masete, selvom du har med medbrakt;)

Patong har sin sjarm, men det kan fort bli litt drøyt også.

Jeg var på fisketur, og det kan anbefales om du liker denslags.

Du bør også få med deg en thaiboxingmatch på Bangla Boxing Stadium eller lignende.

Sjekk om stranden er trygg for bading FØR du hopper uti.

Ta gjerne massasje, de seriøse stedene er avslappende og ikke lugubre, slik jeg hadde forestilt meg.

Se Karon View Point.

Spis is på SaWaDee på Jungceilon.

Slapp av, ta ting på sparket.

• Liker
Reaksjoner: KAB
Jeg var i Phuket 3 år på rad i perioder fra 4 til 8 uker i Desember og Januar tiden. Tror som nevnt at det er mye regn i Juli. Bodde alle gangene i Chalong området da jeg var der for å trene Muay Thai. Så jeg har å anbefale Big Buddha når fint vær, nattmarked til 23:00 hver fredag og lørdag eller lørdag og søndag mye mat og ting du ikke trenger, vær selektiv hva du spiser :)
Litt utenfor et sted Patong ikke med barn sent på kvelden, veldig party sted på kveldene med STOR kjøpesenter og enormt lang strand. Dra til Central Festival kjøpesenter litt nærmere deg for kino på kvelden og shopping med god mat!! Råder deg spise på Wine Connection når du er lei ris og paneng :rolleyes: Jeg foretrakk strender som kata beach og kata noi. Jeg leide meg scooter ca 600kr for en måned, eller en bil da kommer du deg overalt! det er et must spør du meg. Trente 2 ganger på Suwit Muay Thai, de har egen stadion der ca 300 kr.
Beste kino seter koster ca 100 kr, absolutt verd :)

Vær obs på kjøpesentrene, de er delt opp i etasjer som mat, klær, tekno osv. En etasje har fake ting, vær obs.
Råder deg ikke kjøpe noe av teknologiske varer, da du sparer veldig lite på det.. Ta med mobil, pc og kamera, det er ikke billigere der :)

Anbefaller deg å dra til Phi Phi Island for 2-3 netter.. Du bare må det.. :)
Jeg prøvde merkelig nok ikke dykking så vet lite om det, en at det er veldig dyrt. Mulig alt det der er billigere utenom turist sesongen.
Råder deg ikke kjøpe dress og skjorter av skredderne, isåfall ikke bruk mer en 2-3k norske!
God tur @KAB !

• Liker
Reaksjoner: KAB
Thanks guys :)

Tenker at jeg skal gå inn med lave skuldre, sånn passe shoppingmood og nyte maten og kulturen.

// KAB

• Liker
Reaksjoner: titan