Pimp my Watch

Medlem
20. okt. 2010
Sted
Asker
http://www.blaken.com er et tysk selskap som driver med tuning eller 'individualisering' av særlig Rolex. I likhet med tyske bilmerker som Audi, Mercedes og BMW som folk betaler i dyre dommer for å få tunere til å gjøre mere individuelle har Blaken en lignende forretningside for bl.a. Rolex. Regn med å doble prisen for et ekstra lag med patentert 'karbonifisering' og mer eller mindre smakfulle designdetaljer , eller hva synes dere om disse eksemplene? Nederst en artikkel i 'Worn and wound' om klokkemodding
rocketbyz_500.png
borchers_500.png
01.jpg
03.jpg
01.jpg
01.jpg
04.jpg
09.jpg

http://wornandwound.com/2012/06/08/watch-mods-luxury-watch-modding/

Redigert:
Nei takk x 4.

Hvis noen skal modifisere noe fra noen som helst, bør noen invitere eksplisitt til det samarbeidet og det bør gjøres offisielt.

Må si at det var en ikke så aller verst gjennomføring på Omegaen
og en sprek Panerai ... men Rolexene ble veldig fort, veldig (for) mye

Komisk. Hvis et siffer eller et likhetstegn er marginalt forskjellig fra orginalen (Rolex), så skriker uttrykket "Fake!". Dette her - hm - tror ikke det er nok uttropstegn i batteriet til å uttrykke at dette er så feil som det kan få blitt. IM(H)O.

Det var det første jeg tenkte også. Du betaler altså 2x veiledende pris for å ende opp med en klokke som omverdenen vil anta er fake :)

(Vi bærer jo klokkene våre for vår egen del og så videre, men det må være måte på.)

Jeg synes konseptet er kult!

Personlig om jeg liker designet/fargene eller ikke osv er irrelevant, men det er flott at enkelte driter litt i den mainstreamgreia med å være så opptatt av hvordan folk ser på en utenfra og være redd for å skille seg ut. Det er jo det klokkeinteressen handler om for de fleste, nemlig gleden av å eie noe de setter pris på. Ikke at man eier ting FOR Å bli satt pris på...

Grunnleggeren av Blaken fikk ideen til konseptet da han i en periode bodde i Miami og etter sigende omgikks med folk som P.Diddy, Gloria Estefan og Donald Trumpf .... Det sier kanskje litt. Jeg tenker at en betydelig av markedet for Rolex utgjøres av folk som kanskje ikke først og fremst er opptatt av det håndverksmessige i urverkene når de velger noe å ha på håndleddet så hva er da mer naturlig enn å ta pimpfaktoren helt ut med en Blaken.:mrgreen:

Grunnleggeren av Blaken fikk ideen til konseptet da han i en periode bodde i Miami og etter sigende omgikks med folk som P.Diddy, Gloria Estefan og Donald Trumpf .... Det sier kanskje litt. Jeg tenker at en betydelig av markedet for Rolex utgjøres av folk som kanskje ikke først og fremst er opptatt av det håndverksmessige i urverkene når de velger noe å ha på håndleddet så hva er da mer naturlig enn å ta pimpfaktoren helt ut med en Blaken.:mrgreen:

Hverken min kopp med te eller kaffe. Har ett spørsmål til panelet. Finnes det "pimpa" Hublot, eller er det umulig å lage?

Project X og Prohunter har noen utgaver jeg absolutt kunne ha gått med:p Bare synd de er så fryktelig dyre..

To each his own. Hva andre mennesker bruker pengene sine på bryr meg heldigvis lite. Men jeg synes det er rart at ikke urprodusentene selv har customavdelinger der man kan spesialbestille en klokke. Jeg vil helst at alt er originalt.
Jeg skulle gjerne hatt en Explorer1 39mm med børstet finnish all over og grønn lume. Og en 114060 med noe annet enn Mercedesvisere.
Skulle også gjerne hatt crystall i baklokket. Osv. At man hadde flere valgmuligheter uten at det blir uoriginalt. Som det er nå, finnes det ikke en eneste klokke som jeg ikke har noe å utsette på, og det er ganske frustrerende...særlig når det er veldig få urmakere som tar på seg modifiseringer - og som er flinke nok til å gjøre det.

Er i utgangspunktet ikke noe jeg ville brukt penger på.
Men, hvis jeg hadde ubegrensede midler kunne jeg vurdert en liten mod.

Innrømmer lett at denne er litt tøff.
bamford-watch-department-rolex-deepsea-military-0.jpg

Men å tulle med en Patek...Der går grensa.:mad:

black-PAtek-philippe-nautilus-5712A.jpg