Pipelyd i Oyster-lenke

Medlem
11. aug. 2013
Sted
Oslo
Noen andre som har opplevd dette? Hvis jeg rister på håndleddet når jeg har på klokken, hender det at det kommer en slags pipelyd. Du vet, den typen det kommer av stål når det ikke er smurt skikkelig.

Noen andre som har erfart noe lignende, og evt vet om noen gode triks for å bli kvitt dette?

Den lyden er i alle nye oysterlenker. Det er ikke noe galt. Bare tegn på at lenka er ny. Lyden forsvinner etter en tids bruk.

Hvis det plager deg, så kan du jo bli kreativ og spraye på silikonspray, o.l. Jeg ville aldri gjort det BTW.

En annen ting kan være at du bærer lenka for slakk...

Den lyden er i alle nye oysterlenker. Det er ikke noe galt. Bare tegn på at lenka er ny. Lyden forsvinner etter en tids bruk.

Hvis det plager deg, så kan du jo bli kreativ og spraye på silikonspray, o.l. Jeg ville aldri gjort det BTW.

En annen ting kan være at du bærer lenka for slakk...
Glemte å skrive at klokken er fra 2009, så den er ikke direkte ny.

Har lest litt rundt at å ha klokka på i dusjen og få litt såpe og vann på den kan hjelpe, noen med erfaring rundt det?

Glemte å skrive at klokken er fra 2009, så den er ikke direkte ny.

Har lest litt rundt at å ha klokka på i dusjen og få litt såpe og vann på den kan hjelpe, noen med erfaring rundt det?

Jeg hadde samme lyd i min lenke. Etter noen runder med såpevann forsvant lyden, og har ikke kommet tilbake siden.

• Liker
Reaksjoner: Omen