Planet Ocean Chrono

Medlem
25. juli 2012
Sted
Lillehammer
Jeg begynner å bli interessert i PO Chrono men trenger litt hjelp.

Finnes denne bare i 45,5 mm? Er det noen forskjeller mellom 232.30.46.51.01.001 og 232.30.46.51.01.003 bortsett fra fargen på 12, eller spurt på en annen måte hva er forskjellen?

23230465101001-20.png

23230465101003-20.png

Synes også at 232.32.46.51.01.005 er tøff men er usikker på kvalitetsfølelsen, og hvordan denne reima er på en smal hånd, noen som har denne?

23232465101005-20.png

Regner med at alle disse har den nye bezelen?

Har vært hos Thune på Karl Johan og testet denne på armen, og slått fra meg ønske om denne. På mitt smale håndledd ser denne ikke bra ut. For å sette det litt på spissen er den nesten like høy som to Subs oppå hverandre.

Skrinlagt til fordel for en annen Chrono (ikke Omega) som skal unboxing på søndag. Gleder meg!

Min blir kalt unisex og er 37,5 mm og veier mer med rem enn rolex med lenke (ja da kan du tenke deg vekten med lenke). Den er iallefall lekker... :eek:

DSC_1163.jpg

Synd den ikke passet deg! For meg ble det en vanesak og nå føles den perfekt!

Gleder meg til å se hva du endte opp med.

Kjekt å ha mulighet for å prøve uret på armen, man finner fort ut om det er som forventet. Siste utgave av PO Chrono er et stort ur, er vel noe tykkere enn forrige modell? Har forrige modell i 45 selv, og er fornøyd med det. Jeg mener at det er størrelsen på hånda som er avgjørende om et ur blir for stort, ikke tykkelsen på armen.

Utrolig flott klokke, helt klart på første valget mitt også om jeg skulle lagt ut for en klokke i den prisklassen nå!

@kayerikssen

Jeg begynner å bli interessert i PO Chrono men trenger litt hjelp.

Finnes denne bare i 45,5 mm? Er det noen forskjeller mellom 232.30.46.51.01.001 og 232.30.46.51.01.003 bortsett fra fargen på 12, eller spurt på en annen måte hva er forskjellen?

23230465101001-20.png

23230465101003-20.png

Synes også at 232.32.46.51.01.005 er tøff men er usikker på kvalitetsfølelsen, og hvordan denne reima er på en smal hånd, noen som har denne?

23232465101005-20.png

Regner med at alle disse har den nye bezelen?

Se min unboxing-tråd her: http://http://www.tidssonen.no/forum/utpakking-unboxing-24/f%F8rste-unboxing-p%E5-sonen-13459/

Jeg kjøpte den med oransje 12-tall da jeg visste at jeg ville ha den gummierte reimen også. Den bruker jeg nå og er kjempegod å bruke. Ikke tendens til svetting eller klamhet under reimen. Jeg vil bytte litt mellom lenke og gummiert reim og da lønner det seg å kjøpe med lenke først, da det er billigere å etterbestille reim. Jeg er fremdeles utrolig fornøyd med den, kan sitte å høre på tikkingen og være fascinert av mekanikken. Og så er den utrolig pen! Og på min arm er den ikke for stor, faktisk synes jeg at den hvertfall ikke kunne vært mindre. Lykke til med evt kjøp!

Redigert:
Se min unboxing-tråd her: http://http://www.tidssonen.no/forum/utpakking-unboxing-24/f%F8rste-unboxing-p%E5-sonen-13459/

Jeg kjøpte den med oransje 12-tall da jeg visste at jeg ville ha den gummierte reimen også. Den bruker jeg nå og er kjempegod å bruke. Ikke tendens til svetting eller klamhet under reimen. Jeg vil bytte litt mellom lenke og gummiert reim og da lønner det seg å kjøpe med lenke først, da det er billigere å etterbestille reim. Jeg er fremdeles utrolig fornøyd med den, kan sitte å høre på tikkingen og være fascinert av mekanikken. Og så er den utrolig pen! Og på min arm er den ikke for stor, faktisk synes jeg at den hvertfall ikke kunne vært mindre. Lykke til med evt kjøp!

Hva måtte du gi for rem og lås?

Tror rem og lås ble 2500,-

Takk. Heyerdahl på Skøyen gå meg en pris på 800 kr og det var ifølge dem med lås. Hvilket det naturligvis ikke er. Får se om jeg kjøper rem senere, er veldig fornøyd med lenken så intet umiddelbart behov.

Tror rem og lås ble 2500,-

Hvor handlet du dette? Var innom urmakeren og fikk pris på kr 5.000,- for gummirem med lås. Er helt fersk her inne så om du har link til butikk og riktig rem og lås så hadde det vært flott da jeg ikke er sikker på hvilke forretninger man pleier å benytte seg av ved kjøp av tilbehør til klokken.

Trenger vel da også en form for verktøy til å skifte fra lenke til rem, noen som har en link til hvilket verktøy jeg da må handle?

Tidssonen sin egen webshop selger verktøy så du kan bytte rem/lenke. Om du ikke har gjort det før ville jeg kanskje fått gjort det hos en urmaker.

Noen som vet bredden på lenken til PO Chrono 45,5? Har en 2210.50.00, men har ikke tilgang til uret i skrivende stund, så får ikke målt bredden. Er den 22mm ved lugsene og smalere nedover? Blir nesten overrasket dersom selve bredden på lenka er 22mm for det virker sannelig ikke slik :)