- Medlem
- 23. juli 2014
Hei, og godt nyttår!
Jeg er ganske ny i gamet, har en liten samling med stort sett japanske divers og et par no-name 60-talls sveitsere. Men, til sommeren skal jeg levere masteroppgaven min, og hadde i den anledning tenkt å kjøpe en litt mer voksen klokke for å feire. Jeg har i grunn snevra valget inn til et par alternativer, hvor Planet Ocean 42mm med sort bezel leder for øyeblikket.
I den anledning har jeg noen spørsmål jeg håper dere som er litt mer rutinerte omega-kjennere kunne hjulpet meg med:
Håper noen har noen tips til en omega-nybegynner!
Jeg er ganske ny i gamet, har en liten samling med stort sett japanske divers og et par no-name 60-talls sveitsere. Men, til sommeren skal jeg levere masteroppgaven min, og hadde i den anledning tenkt å kjøpe en litt mer voksen klokke for å feire. Jeg har i grunn snevra valget inn til et par alternativer, hvor Planet Ocean 42mm med sort bezel leder for øyeblikket.
I den anledning har jeg noen spørsmål jeg håper dere som er litt mer rutinerte omega-kjennere kunne hjulpet meg med:
- "Må" jeg ha 8500-verket? Jeg ser man kan få forskjellige varianter av PO med 2500-verket for under 20kNOK på kjøp og salg-forumet i ny og ne, noe som passer lommeboka særdeles mye bedre enn de 30+ jeg har sett 8500-versjonen for.
- Finnes 2500-versjonene med display-back?
- Hva burde jeg generelt se etter, både tilstandsmessig og prismessig når jeg er på utkikk etter en PO, både 8500 og 2500?
Håper noen har noen tips til en omega-nybegynner!