Planlegger nytt klokkekjøp, trenger tips av ekspertene!

Medlem
26. mars 2012
Etter jeg meldte meg inn på galehuset her så har interessen min flydd til værs når det gjelder klokker, har for tiden en Steinhart Ocean One som jeg er meget fornøyd med. Men jeg tenker å kjøpe meg noe litt dyrere i sommer, og hadde håpet dere kunne hjulpet meg litt å finne frem i jungelen!

Jeg ønsker:

- Dykkerur
- Titan kasse og lenke
- Mekanisk urverk
- Gjerne med innslag av noe farger på enten bezel, visere eller skive utenom at det blir overkill
- Maks pris: 15 000,-
- Merke spiller ingen rolle, men jeg ønsker noe som er kjent og ikke startet opp igår.
- Vil helst ha ny klokke, men kan også vurdere en pent brukt

Finnes det noe håp til meg der ute mon tro?

På forhånd, tusen takk for hjelpen!

Det er definitivt noe jeg ønsker meg aller mest faktisk, men jeg tror prisen min jeg har satt setter en stopper for det?

Går aldri feil med Seamaster i Titan,
vi har en gærning som holder til gode med bare et ur (!!!) og jeg mener det er det han går for - Chronodiver?
(Titan og Omega er det i hvert fall, men kanhende med Chronograph)

Helson har litt av en elsk-hat-fanbase her, jeg liker det og vi har i hvert fall en Titan Shark Diver her (Mysil?)
http://www.helson-watches.com/shark-diver-45mm-titanium/

Sinn-dykkere har enkelt og greit en lik-elsk-fanbase her men jeg kommer på strak arm og med google ikke frem til noen bra modeller der. U1 i Titan finnes det så er det konge.

Doxa har en veldig lang fin tradisjon for å lage dykkere. Kan hende rett i overkant på prisnivået momset og klart - finner du brukt så er sikkert 15 spot on.
http://www.doxawatches.com/sub800ti.htm

Jeg holder en knapp på Helson.

image.jpg

Contiguous, faktisk. Continental kan bety Alaska også, da det er på samme kontinent. Det disse selgerne som oftest mener er imidlertid de 48 sammenhengende statene + DC.

Ouch ... var dog ikke alene på den store interwebben om å gjøre feil antagelse der.
Når "myndighetene" selve blingser på den som for eks. her:
http://www.gsa.gov/portal/category/21287
- så ser jeg meg unnskyldet :)

Uansett, dette blir jo bare en issue for de av dere som bor i Alaska og det tror jeg neppe trådstarter gjør.
Det er vel bare Tore dette gjelder med sin "Alaska Project" Speedy :)

:p:p:p:p:p:p Titan er livet!!!!!!!!! Aquatimer, de to flotteste faktisk er å få i titan. På bukta men det er nok dyrere enn dine 15 dessverre. Seiko har dykkere i titan innenfor den prisen , Prospex, , kvaliteten der i gården taler for seg selv, superb. Eneste minus er vel at urene de urene er digre. Omega lager dessverre ikke ur i titan for tiden, med unntak av Planet Ocean Liquid metal. Brukt så er det SMP i titan, med eller uten chrono.

Tusen takk for mye bra tips, kan ikke si det ble noe lettere valg for meg da det ble tipsa om så mye fine ur! :)

Eneste jeg ikke falt helt for var Doxa, ellers så sikler jeg på alt annet som ble postet. Bare og komme med flere tips hvis noen har noen, slik at det kan bli enda litt vanskeligere for meg å velge bare en :p

Eneste jeg ikke falt helt for var Doxa, ellers så sikler jeg på alt annet som ble postet. Bare og komme med flere tips hvis noen har noen, slik at det kan bli enda litt vanskeligere for meg å velge bare en :p

:(

Men de er jo så fine!!
71ca5aac.jpg

Syns at du skal se en gang til på Seiko - de gir mye bang for the bucks.

Ellers så er jo en IWC Aquatimer titan en godklokke, men den blir antagelig litt for dyr.

Seiko er noe jeg vurderer ja, og den IWC Aquatimeren var sinnsykt pen! Hva er en ok bruktpris på disse, er det noen som vet?

Edit:

Ja den er fin den Doxa klokken, men den appelerer liksom ikke helt til meg, det er noe som ikke stemmer for meg.

Litt søking antyder at aquatimeren i titan går for USD3000 og oppover, hvilket overskriver budsjettet ditt ganske bra med frakt, moms etc. Seikoen som chalshus postet er et strålende alternativ, tror jeg. Høy kvalitet og pent utseende.

Tudor si nye Heritage Black Bay er fantastisk fin. Rødli bezel, lenke og rem får du med. Pris ca 22-26 000 kr. Ta sats og spander 5-10 000 kr mer så får du mye mer og velge i, og bedre produkter. Gå inn på Tudor.com. Her får du mye for penga.