Plexiglass og OCD (Obsessive-compulsive disorder) = Bad combo

Medlem
22. nov. 2012
Sted
Fredrikstad
Vet ikke lenge jeg holder ut med dette...

I spesielt lys og "riktig" vinkel ser det jo ikke bra ut, jeg får helt noia. Noen mener kanskje det er sjarmerende og at det gir glasset liv, men jeg føler jeg snart må begynne å ta beroligende piller.

Tørr/bør jeg forsøke litt Polywatch for å roe nervene??

Her må Polywatch til ja. Det er kjempelett og gjort på under to minutter.

Husk etterbilder...og... at hvis polywatch gir ønsket resultat... så slutt med noian. For da vet du jo at dette går bort fort som bare det:)

Det er ingen fare ved bruk av midlet? Bare kjøre på? :)

Som @adamskater sier så er det ingenting å frykte. Du pusser vekk litt av glasset på mikroskopisk nivå, og om du en gang klarer å pusse hull i glasset med Polywatch, ja, da tror jeg du er den første i verden :)
Husk at Speedmastere og vintage Submarinere er over 40 år gamle. Still going strong :cool:

Glasset bygger vel en del i høyden, men jeg ville nok ha vurdert å tape bezelen allikevel.

Redigert av en moderator:
@Yallaboy - det er jo mild sliping så du spiser jo bittelitt av materialet.
Circular motion - tenk Karate Kid og wax the car :)

Det fulgte jo med et reserveglass, men synes det er litt vel tidlig å ta i bruk dette. ;)

Merkene synes ikke ved normal bruk, men det er nok for meg jeg å vite at de er der dersom jeg fremprovoserer de.

Her er et nytt bilde jeg nettopp har tatt i vanlig lys:

Som nevnt kan du enkelt polere bort det grøvste, men noen småriper til en hver tid tror jeg du må leve med- men det er også noe av sjarmen med plexi. Husk at dette er en remake av en 6152-1, og den er laget for å ose av vintage. De er nesten litt av poenget for å se litt gammel ut ;) Fantastisk klokke :)

Ja bare å leve med. Drar den så langt som å si at dette er det du har betalt for, en sjarmerende overflateripemagnet ;) det reserveglasset bruker du den dagen du får en ekte sprekk i plexiglasset. Er ikke sikkert det noensinne skjer.

Edit. Jeg ser nå at det ikke ser bra ut. Ser fake og billig ut. Jeg kan dog hjelpe deg, hva sier du til å bytte likt med en 312... :)

Redigert:
@Yallaboy
Det du skriver om riper i glasset er jo bare tull....problemet er at jeg skjønner akkurat hva du mener:eek:

Og hvis bare du i hele verden vet at det er en ripe akkurat kl. 2 - ja, da må du sjekke om igjen og om igjen om den har blitt større. Litt som de største HIFI-otene som bare leter etter lydfeil i anlegget......

@Yallaboy
Det du skriver om riper i glasset er jo bare tull....problemet er at jeg skjønner akkurat hva du mener:eek:

Og hvis bare du i hele verden vet at det er en ripe akkurat kl. 2 - ja, da må du sjekke om igjen og om igjen om den har blitt større. Litt som de største HIFI-otene som bare leter etter lydfeil i anlegget......

Det er jo bare tull...jeg er klar over det...mulig det hjelper med et par turer til psykolog. :) Uff, disse bokstavene, skulle ønske jeg hadde mindre av de.

@Greg er du helt sikker på at du vil bytte inn den ripefrie 312'en din i en plast-panerai?

Har vel sånn omtrent samme OCD`en med min 1680, som riktig nok er "bitte litt" endre enn din, og således bør den vel leve godt med litt riper. Men det betyr ikke at jeg ikke sitter og ser på glasset i vinkel i sollys (litt som å pirke borti ei tann med ising ...du klarer ikke la være) Så, føyer meg inn i rekken av rådgivere her som sier "lev med det!", men tror nesten jeg må ned å sjekke hvor mye riper det er i 1680`en nå ...

Men, når det er sagt, vintage følelsen er samtidig det som til nå har gitt meg mest glede og varme, så jeg lever med det, om enn litt varrierende til tider;)