PO 8500 XL vs. POC 9300

Hvilken versjon liker dere best?

• PO 8500 XL Orange bezel

Stemmer: 10 16,4%
  • PO 8500 XL Ceramic bezel / orange numbers

Stemmer: 5 8,2%
  • PO 8500 XL Ceramic bezel / silver numbers

Stemmer: 20 32,8%
  • POC 9300 Orange bezel

Stemmer: 5 8,2%
  • POC 9300 Ceramic bezel / orange number

Stemmer: 7 11,5%
  • POC 9300 Ceramic bezel / silver number

Stemmer: 14 23,0%

• Antall stemmer
    61

Sponon

Støttemedlem
Medlem
15. juli 2009
Typisk WUS tråd dette her :(, men ok...

Hvilken ville dere valgt, og hvilken farge combo?

5976595E-742E-4E35-83A6-A02BCC1A8C1F-981-0000009EF3EC28F7_zps682426a5.jpg

Jeg er litt lost. Har prøvd begge klokker (dog ingen med orange bezel). 9300 er favoritten, men er desverre litt over the top på mitt spinkle håndledd.

Redigert:
Jeg hadde gått for 8500... Mye renere IMHO!

Skal du ha chrono kjøper du den nye speedyen med 9300!

Hva skal du bruke denne klokken til da, @Thomas?

Er det en sommerbeater eller er det en all-rounder?

Redigert av en moderator:
Jeg har POC 9300 Titanium on Titanium. Sommerbeater, noe annet sliter jeg med å bli fortrolig med den. Redd den er bittelitt for stor for mitt normale håndledd...

Hva skal du bruke denne klokken til da, @Thomas?

Er det en sommerbeater eller er det en all-rounder?

Det blir en sommerklokke. Har allerede en allrounder.

No love for orange?

omega-Planet-Ocean-Chrono-45-5-mm-mock.jpg

23230462101002-40.jpg

Jeg ville valgt denne tror jeg:
23230462101003-20.png

Hvis det var snakk om å ha den som 'sommerklokke', vill jeg kanskje dristet meg til orange bezel :D
Skulle jeg brukt den året rundt ville jeg personlig hatt vanlig bezel, men orange tall - da jeg synes det tilfører nok farge og liv til hele uret. I tillegg tror jeg at det er flere som har den med vanlig bezel og vanlige tall.. :)

edit: Er det forresten noe problem knyttet til å bytte bezel på disse?
edit2: Til å bruke som en røff sommerbeater mener jeg orange/orange er the way to go.. :)

Redigert:
Oransje bezel er kult til en sommerbeater, men da hadde jeg gått for 8500, Chronoen blir litt vel heftig da IMO. Spesielt om man allerede er i grenseland størrelsesmessig.

8500 orange tall, muligens 45.5mm. Om jeg husker riktig hadde du vel 8500 med hvite tall som sommerbeater i 2012? Tenk tilbake hva du savnet på den?

Kanskje like greit å kjøre på med orange all over! Så skiller den seg litt ut fra den du hadde ifjor. Chronoen er kul den også, men blir kanskje litt topp tung?

Ser frem til resultatet :)

AD i Moss hevdet for en kompis at det "ikke er mulig" å bytte til annen bezel. IWC praktiserer bla at de ikke sender ut bezel før den defekte er mottatt av de.

23230462101003-20.png

Hvis det var snakk om å ha den som 'sommerklokke', vill jeg kanskje dristet meg til orange bezel :D
Skulle jeg brukt den året rundt ville jeg personlig hatt vanlig bezel, men orange tall - da jeg synes det tilfører nok farge og liv til hele uret. I tillegg tror jeg at det er flere som har den med vanlig bezel og vanlige tall.. :)

edit2: Til å bruke som en røff sommerbeater mener jeg orange/orange er the way to go.. :)

Sommeren 2013 blir oransje.... Og POC! Når du først skal på 45,5 mm hadde jeg tatt den helt ut, slik du innerst inne vil. Kjør hardt ;)

23230462101003-20.png

På forrige PO (2500) så var det å bytte bezel utrolig enkelt - brusåpner fra kniv med tape på:cool:
Hvordan det er på den nye vet jeg ikke.

PS! Bezel får man bestandig tak i. Uansett hva AD sier...

Jeg ville helt klart gått for POC 9300 Ceramic bezel med tall i sølv. Personlig har jeg aldri vært så begeistret for den oransje utgaven av PO, men skulle jeg gått for en med farger så ville jeg valgt den med både oransje tall og bezel. Kun oransje tall gir meg rett og slett ikke så mye IMHO :)

DSC_9076y.jpg

Liker helt klart PO 9300 best, og alle fargekomboene er utrolig barkse;)

Min stemme gikk derimot til denne

1048449d1366011277-fs-omega-planet-ocean-chronograph-9300-orange-imageuploadedbytapatalk1366011288.273678.jpg

Er jo umulig å velge feil farge combo da alle er helt KONGE!

Men Planet Ocean er jo orange :cool:

Orange bezel som (sommer)beater, definitivt. Men ikke i XL-varianten. I den størrelsen er faktisk klokker etter min mening upraktiske som beatere. Med mindre du bare skal slå drinkene i deg mens sitter stille i hagestolen. ;)

@Thomas Tror jeg ville valgt en POC 9300 med sort keramisk bezel, men usikker på tallfarge. Det er jo bare et 12-tall som kan være oransje på denne, og er ikke helt sikker på hva jeg synes om det egentlig. Mulig det blir hakket renere med sølvtall, da det glir litt bedre sammen med resten av timemarkørene. Det blir jo litt mer symmetri med vanlig PO hvor 6-9-12 er alle i oransje. Men så er det jo litt stilig at kl 12 markeres i en annen farge og stikker litt ut også. Liker egentlig begge variantene godt.

Bare usikker på vekten. Vanlig PO har du jo hatt før, så der vet du godt hva du får - men etter å ha prøvd 9300 på armen selv så er det klart at det er en veldig tung klokke - egentlig på grensen av hva som blir for mye min egen del, men det går. Du har jo også hatt ploprof før, så vekt er kanskje ikke en deal-breaker. PO 9300 er jo også som ploprof en råkul tanks av en dykkerbeater, så man kan jo argumentere for at vekten er en viktig del av opplevelsen... :)

Valget er tatt og klokke er bestilt... :cool:

Takk til alle bidragsytere/enablers :)

Redigert: