PO Titanium LiquidMetal

Nessuno79

Støttemedlem
Medlem
6. mars 2011
Innlegg
3.252
Sted
Asker #nessuno_79
Var innom ProTid på Sandvika storsenter i dag og fikk fikle litt med Omega Planet Ocean Titanium Liquid metal, sammenlignet med stålversionen med sort skive/bezel. (forøvrig veldig god service som alltid, kjøp eller ikke)

Og var inntill da rimelig sikker på at neste kjøpet ville bli en Rolex Sub 116610LN, men etter å ha siklet på den blå herligheten er jeg sannerlig ikke sikker ...Rett og slett en helt annen klokke enn PO 8500 i stål (synes nå jeg i allefall)

Er noe med hvordan alt bare "popper" (sorry, fant ikke noe bedre ord i farte, hehe) av tekst og farger på hele klokken. Mistenker at det har noe med AR coatingen og gjøre, som har en viss lilla`ish tint, og derfor fremhever blåfargen langt bedre enn den matte sorte skiven på stålversionen. Samt at jo LiquidMetal har en blank dial og ikke matt som den andre. Den orange Seamaster logoen er langt mer fremtredende enn på den sorte også, og lagt ved siden av hverandre så fremstod (for meg, igjen:0) den sorte i stål som en "kjedelig" klokke.

tillater meg å legge ved en link fra annet forum, hvor det er bilder som viser den frem realistisk mtp farger osv.
http://forums.watchuseek.com/f20/my...anet-ocean-blue-liquidmetal-bezel-605413.html

Så, er det noen medasylanter som har denne i sitt eie? Og hva synes vi, er den verdt samme pris som en SUB 116610?

Selv heller jeg begge veier her merker jeg, ikke lett detta;)
 
Redigert:
Verd det, ja :cool: Utvilsomt!

Min eneste innsigelse ville være hvordan titan føles på armen (vekt) og evt riper...
 
Verd det, ja :cool: Utvilsomt!

Min eneste innsigelse ville være hvordan titan føles på armen (vekt) og evt riper...

Ja akkurat ang riper osv så deler jeg bekymringen, men vektmessig på armen så føltes det VELDIG bra ynes jeg. Synes egentlig ikke at stål 45mm modellen er for tung heller, men titan var veldig "riktig ". Men, det tar jo som du hinter til, veldig fort riper og dings ...
 
Kjøpte maken PO LM samme sted i januar og kan ikke si jeg angrer. Min ble kjøpt med
gummirem da det var leveringstid på klokken med titanlenke. Kassen er nydelig i titan
Gr. 5 som ikke er mere utsatt for riper enn rustfritt. Tidligere tiders titankasser ble ofte
produsert i billigere kvalitet og dermed i større grad utsatt for riper.
 
Det er vel dessverre (for meg) bare den store du får i blå/Ti vel? Hvis ikke måtte jeg hatt en på blå gummi! :cool:

545066d1319848526-price-2011-planet-ocean-blue-dial-ti-8500-bracelet-6158204118_eba7295232_o.jpg
 
Det er vel dessverre (for meg) bare den store du får i blå/Ti vel? Hvis ikke måtte jeg hatt en på blå gummi! :cool:

545066d1319848526-price-2011-planet-ocean-blue-dial-ti-8500-bracelet-6158204118_eba7295232_o.jpg

Ja, spurte om det. Og var kun å få som XL ...
42mm er min sweet spot egentlig, men denne fungerer helt fint på meg i allefall i XL også.

Så nå nå jeg vel prøve å få lånt meg en 116610LN og ta med dit, så jeg kan sammenligne dem opp mot hverandre.
Til å bli sprø av dette ...google har gått helt varm her i kveld, og vel sett hvert bilde og lest det meste om denne nå, hehe.

Itje bra;)
 
Kjøpte maken PO LM samme sted i januar og kan ikke si jeg angrer. Min ble kjøpt med
gummirem da det var leveringstid på klokken med titanlenke. Kassen er nydelig i titan
Gr. 5 som ikke er mere utsatt for riper enn rustfritt. Tidligere tiders titankasser ble ofte
produsert i billigere kvalitet og dermed i større grad utsatt for riper.

Aha, en med real life experiance her:0) Veldig bra, og takk for at du deler.
Så titanen er mindre utsatt for riper enn "vanlig" titan altså? Hmm, ha da har den jo fort enda mer som heller i den rettningen. For de titan klokker jeg har hatt tidligere har likt harde ting veldig dårlig gitt.
Kjøpt deg titanlenken i senere tid da?

Den ene de hadde inne hadde en aldri så liten issue med tanke på bezel alignementen, og da jeg har rimelig store tvangstanker når det går til å få satt pip`en NØYAKTIG kl 12, hehe, så sa de at de ville få tak i en annen klokke for meg om det ble den:0) Dvs om det blir den da, eller noe annet som begynner på R ...
 
Redigert:
Aha, en med real life experiance her:0) Veldig bra, og takk for at du deler.
Så titanen er mindre utsatt for riper enn "vanlig" titan altså? Hmm, ha da har den jo fort enda mer som heller i den rettningen. For de titan klokker jeg har hatt tidligere har likt harde ting veldig dårlig gitt.
Kjøpt deg titanlenken i senere tid da?

Den ene de hadde inne hadde en aldri så liten issue med tanke på bezel alignementen, og da jeg har rimelig store tvangstanker når det går til å få satt pip`en NØYAKTIG kl 12, hehe, så sa de at de ville få tak i en annen klokke for meg om det ble den:0) Dvs om det blir den da, eller noe annet som begynner på R ...

Akkurat når det gjelder bezelalignment er det vel bare til å gjøre det samme som på subben? Bezelen popper av med en kniv, så er det bare til å presse ut bezelringen og sette den på igjen. Hvis du er nøye med maskering og slikt tar det kanskje 10 min å fikse.
 
FruSnugg99:
Har ikke kjøpt titanlenken da jeg remmen overrasker positivt både estetisk og i bruk.
Siste utgave av WatchTime (desember) tester forresten titanutgaven mot andre dykkere.
Litt ekstra om titankassen; sidene er nydelig børstet til satinfinish, men det som imponerer
mest er den polerte øvre del som jo er speilblank. Jeg mener Omega bruker endel kroner
for å få frem en slik høyglans.
 
....dette var oppklarende lesing for min del, og planen for ny-kjøp i 2013 er lagt! Var innom min AD med min gamle PO for service, og urmakeren ville "pushe" PO TLM på meg. Han prøvde å forklare dens fortreffelighet som best han kunne, men jeg hadde ikke tid til å la ham begynne å bla i kataloger for å finne bildene. Nå blir det ikke bare innom for å hente PO'en fra spa- må nok sette av en times tid... :p
 
Vekten på gummi er faktisk bare 120 gr. Ref. WatchTime
Jeg mener at vekten av titan er mindre enn stål og at det bare er bra. Hatt titan på armen siste ti år, ur føles ikke knuslete selv om det ikke er tungt. Vekt mye eller lite er dessuten en vanesak. Nei PO LM titan er sinnsykt fet, de må bare ta til vettet å få den i 42 og så kommer de til å selge som gress.
 
Vekten på gummi er faktisk bare 120 gr. Ref. WatchTime

Er jo riktig at Titan ikke ripes på samme måte som stål, men "svelges" som du sier, altså det blir heller en bulk/spor enn en ripe som i stål. For i stål så vil det jo stort sett medføre at det er noe av stålet som forsvinner, og etterlater en ripe. Mens da Titan er mykere enn stål, presses det vel mer ut til sidene enn å bli ripet bort ..?

uansett så er ikke vekten noe som er negativt for meg, snarere tvert imot (synes egentlig ikke stålversionen er for tung heller da men)

en liten ting riktignok, men om man skal flippe etterhvert, så antar jeg gjennsalgsverdien på en SUB er bedre enn på en Titan liquidmetal ...Selv om ikke det bør diktere hva man bruker i overkant av 50 lapper på, synes jeg.
 
Kjøpte maken PO LM samme sted i januar og kan ikke si jeg angrer. Min ble kjøpt med
gummirem da det var leveringstid på klokken med titanlenke. Kassen er nydelig i titan
Gr. 5 som ikke er mere utsatt for riper enn rustfritt. Tidligere tiders titankasser ble ofte
produsert i billigere kvalitet og dermed i større grad utsatt for riper.

Btw Sandvik, har du noen bilder ute her på sonen av denne herligheteen? Hadde satt pris på flere bilder av den in the wild:D
 
Snakket med "min" urmaker nettopp, og han bekrefter at det IKKE foreligger noen planer om 42 mm av denne. Kanskje like greit? Sier jeg som setter grensen på 42 mm.... Jaja- mine prinsipper faller en etter en når det kommer til ur uansett....
 
Btw Sandvik, har du noen bilder ute her på sonen av denne herligheteen? Hadde satt pris på flere bilder av den in the wild:D

FnuSnu99:
Sandvik er av den gamle skole, dvs. ikke bare i alder, men også mht. datakunnskap så
om du har anledning til GTG i romjulen kan du gi en innføring i mystikken rundt å laste
opp bilder etc. og belønnes med å klå på mine klokker. Send gjerne PM.
 
FnuSnu99:
Sandvik er av den gamle skole, dvs. ikke bare i alder, men også mht. datakunnskap så
om du har anledning til GTG i romjulen kan du gi en innføring i mystikken rundt å laste
opp bilder etc. og belønnes med å klå på mine klokker. Send gjerne PM.

Hehe, PM er sendt med snail mail ...;)
 
Helt enig, PO TLM er utrolig lekker. Den som er brukt i sky fall er en titan 42 mm, så jeg håper den kommer i 2013