Polere glass på Certina DS-2

Medlem
10. aug. 2011
Sted
Bergen
Hei,

har fått en gammel Certina DS-2 fra slutten av 60 tallet.
Denne har en del riper i glasset som jeg vil prøve å polere bort.
Har søkt litt på nett om hvordan dette skal gjøres - uten hell.
Noen som vet hva jeg trenger av produkter etc for å få dette til?
Har lyst å prøve på egen hånd, så bytter jeg heller glasset etterpå dersom resultatet ikke blir bra.

Autosol fra biltema gjør jobben både på glass og kasser. Er det veldig mange dype riper kan du først gå over med veldig fint sandpapir for å så polere opp med autosol. Lykke til. Før og etter bilder er velkommen.

Hei
Ved dype riper anbefaler jeg fint vannslipepapir. Poler så opp med et poleringsmiddel du måtte ha liggende. Lette riper kan du ta med tannpasta :) Er det sprekk i pleksiglasset må du få det byttet. Koster ikke all verden hos en urmaker.

Takk for tips:)
Har vårslipepapir p800 liggande, men dette blir vel knaskje for grovt?
Trur kanskje den for skada til å kunne polerast...
(sjå vekk frå reima, den er elastisk og fungerte veldig bra for farfar på 86år på gamleheimen :))
Bilder av klokka:

IMAG0122.jpg

IMAG0123.jpg

IMAG0121.jpg

Avhengig av ripene kan du starte med 800 så finslipe med 1200 før du polerer med en voks eller pasta. Sjekk som sagt også hva en vanlig urmaker tar for bytte av glass.

Jeg betalte kr 150,- for nytt plexi på en gammel traver.

Da er det jo enklere å gjøre det enn å holde på selv, om man da ikke har veldig lyst til å prøve seg..? Slike plexiglass har jo de fleste urmakere i skuffen, og ellers er det ikke noe vanskelig/dyrt å få tak i!