Polering av klokke..

Medlem
3. jan. 2012
Sted
Oslo
Er det noen her som har noe erfaring med polering av klokke rem/klokke?

Har lyst til og gjøre et forsøk på og polere en gammel Hagheuer jeg bruker som beater.. Som er sliten..

Setter stor pris på om noen har noen gode tips..

:D:D:D

Nå er jeg veldig langt fra erfaren på området, men Cape Cod polish anbefales av mange for polerte områder (må ikke brukes på børstet). Du får det billig og under mva-grensen på ebay i alle fall. Jeg har brukt det med suksess på hairlines +, men tror du får store armer om du skal ta større skrammer med det.

Er tilsvarende produkter til børstet (fin stålull?).

Legg gjerne ut noen bilder, om den er børstet kan du gå på kiwi og kjøpe en kjøkkensvamp, om du bruker baksiden med varsomhet kan du få et helt ok resultat på de børstet områdene.

På polerte deler anbefaler jeg også capecod. Du kan med fordel legge "kluten" rundt en q-tip for å få bedre kontroll over poleringen. Som sagt, legg gjerne ut bilder så kan man være litt mer konkret.

Lykke til.

Fint sandpapir (180 - 220) på de børstede delene...

Har du prøvd før? Hvordan ble resultatet ?

Jeg syns jeg så noen som unboxet en slipe maskin til og polere klokker...
Den så veldig strøken ut den jeg så.. Her på forumet...

Må si jeg er veldig klar få å gå til anskaffelse av noe slikt...

Har siklet litt på en sånn en også til og rense alt mulig rart(klokker,Stål lenker) :

http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=190662309515

Prova detta>>>

perfekt för mindre repor.

URL=http://forumbilder.se]
382201270803A7675.jpg
[/URL]

//Anders

Hei

Maskinen du så ble "unboxet" er en foredom polishing lathe kjøpt via otto frei. Om den er skikkelig sliten vil jeg anbefale deg å pusse den ned med si 3-5 sandpapir fra grov til ultra fin. For så å polere med grønn rouge og ett bra hjul, gjerne ett som allerede er behandlet med ett middel. Ligger mye info på nett om hvilke hjul som passer best til hvilken finish og hvilke materialer. Jeg er storfornoyd med min maskin og får kjempe resultater av den:)

Sent from my HTC Desire using Tapatalk

Hei

Maskinen du så ble "unboxet" er en foredom polishing lathe kjøpt via otto frei. Om den er skikkelig sliten vil jeg anbefale deg å pusse den ned med si 3-5 sandpapir fra grov til ultra fin. For så å polere med grønn rouge og ett bra hjul, gjerne ett som allerede er behandlet med ett middel. Ligger mye info på nett om hvilke hjul som passer best til hvilken finish og hvilke materialer. Jeg er storfornoyd med min maskin og får kjempe resultater av den:)

Sent from my HTC Desire using Tapatalk

finner ikke tilbake til den unboxingen sender du link...

mulig jeg har mistet min magiske søke kunskap for noen timer...

:) :) :)