Politiet ringer....

Status
Stengt for ytterligere svar.
Medlem
8. jan. 2008
Sted
Oslo / / Bergen
Idag (4. feb) ble jeg oppringt av en politibetjent fra et disitrikt på Vestlandet med spørsmål om jeg ville vitne i en øko. sak som skulle opp til behandling i neste uke.
Den siktede er siktet for unndragelse av bl.a mva og toll.
Siktede, som ble navngitt, er forøvrig en kjent "klokke-mann". :-?

Spørsmålene gjaldt en pengeoverføring jeg hadde gjort til siktedes konto i 2006 i forbindelse med et klokkekjøp. ;)

Jeg ga min forklaring, da jeg har mitt på det tørre....

Noen flere som har fått en lignende oppringing ?:confused:

Idag (4. feb) ble jeg oppringt av en politibetjent fra et disitrikt på Vestlandet med spørsmål om jeg ville vitne i en øko. sak som skulle opp til behandling i neste uke.
Den siktede er siktet for unndragelse av bl.a mva og toll.
Siktede, som ble navngitt, er forøvrig en kjent "klokke-mann". :-?

Spørsmålene gjaldt en pengeoverføring jeg hadde gjort til siktedes konto i 2006 i forbindelse med et klokkekjøp. ;)

Jeg ga min forklaring, da jeg har mitt på det tørre....

Noen flere som har fått en lignende oppringing ?:confused:

Ble ingen voldsom respons på denne, så enten var du eneste som har fått telefonen, eller så har ikke de andre som fikk den sitt på det tørre;)

Men en ting jeg kom til å tenke på; etter skriveriene i media om "klokkemannen" og omsetning av dyre klokker som ikke er tollet/momset inn kan det virke som om tollvesenet og politiet la inn en liten offensiv.
Jeg minnes selv en gang jeg hadde en klokke på finn som var helt ny. Jeg fikk en telefon fra skult nummer jeg i ettertid tenkte på som litt spesiell. Mannen, som ikke presenterte seg, hadde en rekke spørsmål om klokkens opphav og min rolle som klokkeselger. Da jeg regnet med at spørsmålene om selve klokken og pris skulle komme takket han for praten og la på.

Jeg vet jo selvsagt ikke hvem dette var, men satt igjen med en følelse av at dette kunne være en toller el.

Andre med liknende opplevelser?

Vel, det er mulig noen velger å holde hodet lavt....men jeg gjennomførte ihvertfall det forespurte. Politiadvokatene kunne fortelle meg at jeg ikke hadde vært det eneste som hadde fått en lignende forespørsel,- det var ihvertfall "flere enn to" i Oslo-området, sa hun.

Den siktede har adresse på vestlandet, men bor på østlandet. Han har / har hatt en nært samarbeid med en annen kjent klokkeselger.

Meg bekjent er det kun ekte varer han selger og mine kjøp har vært helt etter boken. :)

Har intet ufordelaktig å si om gjeldende person. :D

Status
Stengt for ytterligere svar.