Poll: 15 Days of Haute Horlogerie!

Medlem
11. juli 2008
Sted
Kalmar
2 fantastiske ur med fantastiske urverker, begge inhouse!

Litt luksusproblem, men jeg er splittet. Hvilken synes dere jeg absolutt bør beholde og med andre ord deres favoritt??

Av alle som deltar trekker jeg ut 2 stykker som får hver sitt oversized Panerai spenne!

Kona er sylklar, hun elsker IWC:n, men jeg er ikke like sikker siden jeg elsker begge!:(

17f9669e.jpg

c30aabc7.jpg

f4046f28.jpg

93d97af9.jpg

28bd1471.jpg

Help!

Det umulige valget

Begge de klokkene er på min "wish" list, hadde jeg hatt mulighet til beholde begge så hadde jeg gjort det.
Men nå var det slik at man må velge(slik jeg forstod det).
Jeg hadde beholdt Panerai'en som nr 1
IWC som nr 2

Men som sagt jeg hadde forsøkt å beholde begge :)
Lykke til!

Selv om jeg er Paneristi på min hals...

Jeg føler at IWCen er mer IWC enn Paneraien er Panerai :)

BPen er nærmere det jeg forestiller meg at er IWCs DNA, mens Paneraien er et stykke unna det jeg ser som essensen av Panerai.

Hadde jeg ikke kunnet beholde begge, tror jeg kanskje at jeg hadde beholdt BPen.. Selv om jeg aldri har levd med en.. Dog står den på ønskelisten.

Jeg er kanskje ikke rette person å spørre...;)
233 Hele veien!!!!!

DSC04591.jpg

Jeg ville helt klart beholdt IWC-en. Den er et ikon, så pen og samtidig så utrolig tøff, med klare slektslinjer tilbake til da IWC faktisk produserte B-uhr for piloter. Den svære, lettleste skiva med det klassiske designet, den karakteristiske krona og den tøffe skinnreima...... Den er noe av en drømmeklokke for meg, valget er ikke vanskelig i min verden.

Paneraien skal jeg ikke si noe stygt om, jeg hadde lett solgt unna flere slektninger for en slik, men i denne sammenhengen blir den veid og funnet for lett... :)

Ai ai ai! Hvilket dilemma...

Du vet at uansett hvilket du velger kommer du til å angre:D Men uansett hvilket du velger kommer du til å sitte igjen med et fantastisk ur også!

Jeg har alltid ønsket meg en BP og den er noe av det lekreste jeg vet om. Men jeg tror allikevel at jeg ville endt opp med 233en. Den blir mer "allround" IMO, hvis det er kun ett ur som skal beholdes. Selv om BP går til de fleste anledninger, ville jeg tenkt meg to ganger om før jeg hev meg i sjøen med den;)

Det er jo to fantastiske klokker som jeg mer enn gjerne skulle hatt selv. Selv om jeg må si at jeg egentlig ikke har skjønt helt hvorfor IWC BP har fått en slik stjernestatus blant entusiaster som den har. Den er jo egentlig ganske plain utseendemessig, med en overdimensjonert lite fin krone og en kassestørrelse som som er for stor til de fleste. Når det er sagt så synes jeg den gamle skiven du har der er penere enn den nye. Nei, jeg ville beholdt PAM 233 fordi den er en nytelse for øye og fordi kassestørrelsen er mer edruelig:cool:

En mulighet til???

Etter litt ettertanke...

Slik jeg ser det kan du beholde to av tre:

IWC BP - PAM 233 - Kona

Takk for alle svar hittil....

jeg er fortsatt i stor tvil....og er enig i det noen har sagt at det som taler mot IWC og for 233 er nettopp at IWC:n kan jeg ikke ha på meg konstant......233 er mere allsidig og tåler både en dusj og en dykkert i det dype blå.....

Det er nok det eneste som irriterer meg på IWCn at den ikke er mere evnet for vann....nå som det snart er sommer.....:p

Bortsett fra det er jo IWC en stunner og utrolig pen......

233 har jo det fantastiske buete glasset........damn.....det blir ikke lettere...

Må innrømme at jeg ikke helt skjønner entusiasmen for BP, den er stor og sikkert historisk korrekt, men rent estetisk er Panerai soleklar vinner her. Det buede glasset er fantastisk! Dersom IWC'en heller ikke tåler vann, er jeg i alle fall ikke i tvil. ;)

Jeg føler denne avstemningen er litt retorisk, Sven.

Så la meg fortelle deg det du egentlig tenker: PANERAI ALL THE WAY!!!!

Om du kan leve med størrelsen: IWC, IWC og IWC. Paneraien er pen, bevares, men IMHO stiller den ikke i samme liga som IWC`en.

På mitt håndledd hadde Paneraien blitt, men om den passer deg: IWC BP!