Polywatch - hvor kjøper man det?

Medlem
18. aug. 2011
Sted
Mellom skogen og jordet
Jeg har to klokker med plast "glass" og begge to har noen få riper. Tenkte jeg skulle forsøke å polere dem bort med litt Polywatch. Jeg har sett Polywatch til salgs hos urmakere i utlandet, men ikke i Norge. Er det noen som vet om norske urmakere selger det, eller må jeg bestille fra det store utland?

Jeg har to klokker med plast "glass" og begge to har noen få riper. Tenkte jeg skulle forsøke å polere dem bort med litt Polywatch. Jeg har sett Polywatch til salgs hos urmakere i utlandet, men ikke i Norge. Er det noen som vet om norske urmakere selger det, eller må jeg bestille fra det store utland?

Hva med denne fra Clas Ohlson?

8871596883998.jpg

Hva med denne fra Clas Ohlson?

Ja, kanskje det. Har du brukt den på klokker tidligere? Noen andre som har erfaring med det?

Det virker som om den gjør akkurat det samme som Polywatch. Clas Ohlson solgte jo Polywatch tidligere, men de har nå sluttet med det. Kanskje fordi denne gjør den samme jobben?

EDIT: Bra profilbilde. Elsker den filmen.

Ossur Soleim har det, kjøpte for redt under hundrings.
Eventuellt kan du jo starte med pusseklut og tannkrem hjemme først (medforumist som tipset)
-skader jo ikke å prøve (og gjør det det så går det vekk med Polywatch)

Om du likevel ville bestille på nett fås Polywatch f.eks. på eBay til under 50-lappen inkl frakt. Sendes vel fra Kina, så kan jo ta litt tid :)

For alt jeg vet er Polywatch og Displex det samme produktet i samme packaging ( med forskjellige navn).

Displex från Clas Ohlson!!>>>>>

Fungerar mycket bra på plastglas. Jag har polerat flera klockglas med utmärkt resultat. Rekommenderas!!

Lycka till
Anders.S

Mer polermedel>>

som är perfekt!

URL=http://forumbilder.se]
fd0201244623P6638.jpg
[/URL]

URL=http://forumbilder.se]
8f0201245111P6e45.jpg
[/URL]

Lycka till

Takk for alle svar. Satser på Displex først, og så får jeg kjøpe Polywatch neste gang jeg skal inn til storbyen der det faktisk finnes urmakere.
:confused:
EVI har gitt to forskjellige navn til samme polerpasta for å møte to "forskjellige" marked.
Det er tydeligvis et markedsføringkunststykke hvis det får kundene til å kjøpe begge tubene.

EVI har gitt to forskjellige navn til samme polerpasta for å møte to "forskjellige" marked.
Det er tydeligvis et markedsføringkunststykke hvis det får kundene til å kjøpe begge tubene.

Fantastisk. Jeg har hatt en plan om å få kjøpt en tube polywatch i et års tid nå, og husket akkurat at jeg har displex liggende i skuffen :)

Fra reims brett

Takk for infoen. Det forklarer også hvorfor Polywatch "plutselig" forsvant fra Clas Ohlson og Displex dukket opp.

Du trenger ikke å kjøpe Polywatch. Vanlig slipe og pussemidler er bedre. Lette riper tar du med tannkrem :)

Hvilke vanlige slipe og pussemidler tenker du på? Tannkrem skal jeg forsøke. Det har jeg tidligere brukt på å fjerne "møkk" fra gripebrettet på gitarer.

Tannkrem skal jeg forsøke. Det har jeg tidligere brukt på å fjerne "møkk" fra gripebrettet på gitarer.

Et ord - wow. Tannkremen tok den ene stygge ripen på Swatchen min og alle de små, nesten usynlige ripene på Omegaen så lett som bare det. Det tok meg mindre enn ti minutter fra jeg reiste meg fra sofaen til jeg var tilbake igjen med to "nye" klokker. Blir litt skeptisk til å bruke tannkrem på tennene nå. :p

Var en tur i Oslo i dag og tenkte jeg skulle kjøpe en tube Polywatch.

Ossur Soleim var utsolgt og hadde ingen planer om å ta det inn igjen siden den forrige leveransen hadde han brukt flere år på å selge ut. På Bjerke og Tidemann kjente de ikke til navnet, men forsto hva det var jeg var på utkikk etter når jeg hadde forklart hva det var for noe. Dessverre hadde ingen av dem det inne, og i følge dem jeg snakket med hadde de heller aldri hatt det. På Christensen forsto de ingenting selv etter at jeg hadde forklart så godt jeg kunne, og det endte med at hun bak disken sa: "Vi selger dessverre ikke verktøy". :confused:

Skuffet over at jeg ikke fikk tak i en tube, men like skuffet over den manglende kunnskapen til de ansatte hos de største urmakerne i Oslo. Nå utgjør jo slike som meg (og de fleste andre på TS) en forsvinnende liten del av kundemassen til disse urmakerne, men det overrasker meg at folk som er ansatt i urmakerforretninger ikke er interessert i selve faget urmakeri.