Pondus72 sine klokker (oppdatert 12.07.2013)

Medlem
7. sep. 2011
Sted
Bergen
Fikk meg ny telefon og Olloclip i dag og tenkte jeg skulle dele noen bilder med dere av den beskjedne samlingen som jeg har.
Først ut er IWC Portuguese Perpetual Calender ref.502307 med caliber 51613

Litt fra foldespennen

Ser på en del av bildene at en skikkelig rengjøring er på sin plass :D

Neste klokke ut er Omega Seamaster Planet Ocean med caliber 3313, en beater med stor B etter min mening

Da var det Zenith Chronomaster Open El Primero

Da er Longines Master Collection Retrograde nestemann ut

Nestemann ut er vel den klokken som var begynnelsen på denne "galskapen", Rado Diastar

Siste tilskudd til samlingen er en Omega Speedmaster 105.003-65, en såkalt "Ed White" som ble brukt av nettopp Ed White når han ble første amerikaner som foretok en såkalt romvandring (EVA) 3.juni 1965

Dot over 90 :D

Og dot under 70 :cool:

Omega logo i glasset

Ikke så lett å se sjøhesten her på bildet, den er litt nedslitt etter mange års bruk

Det var det jeg hadde å by på av mekaniske ur, quartzklokkene kan heller få være med senere en gang :D

Takk for titten

Redigert:
Her har du en meget flott samling! IWC PPC er bare helt rå, liker at du bruker den hele tiden og ikke lar den støve ned i en winder :cool:
Si meg, hadde ikke du en Zenith også?

Beskjedent my a*s :)
IWC'en er nydelig og grail materialog vel så det, Omegaen kompletterer fint.
Det er ikke antallet ur det går på

Takk for alle tilbakemeldinger, setter stor pris på de alle sammen.
Det kommer litt mer bilder av de andre klokkene etterhvert, ble såpass sent i går at jeg fant ut at det var på tide å komme seg i seng :D

PS! Hvis noen kunne ha fortalt meg hvordan jeg quoter flere så hadde det vært glimrende :)

Flott duo, Pondus72!

Supert at du også lager galleritråd.
Jeg setter stor pris på slike galleri-/"samletråder", hvor man kan surfe innom og ta den enkeltes klokker i litt nærmere øyesyn. Enten for å lese seg litt opp, eller bare for å nyte vakre bilder.

Ekstra vakkert er det jo å se den IWC'n din - her er vi jo litt "two of a kind". Riktignok har jeg modell 502218, men uret er jo det samme. Et virkelig råskinn av et ur med direkte fete komplikasjoner.
Og, OMEGA'en kan du jo bruke til "alt det andre".

Flott at du deler - og ser frem til fortsettelsen!
:)

Flott duo, Pondus72!

Supert at du også lager galleritråd.
Jeg setter stor pris på slike galleri-/"samletråder", hvor man kan surfe innom og ta den enkeltes klokker i litt nærmere øyesyn. Enten for å lese seg litt opp, eller bare for å nyte vakre bilder.

Ekstra vakkert er det jo å se den IWC'n din - her er vi jo litt "two of a kind". Riktignok har jeg modell 502218, men uret er jo det samme. Et virkelig råskinn av et ur med direkte fete komplikasjoner.
Og, OMEGA'en kan du jo bruke til "alt det andre".

Flott at du deler - og ser frem til fortsettelsen!
:)

Takk for det @Moore , bare så synd jeg ikke har dine fortryllende evner med ord slik at jeg kunne ha beskrevet urene bedre og om hvorfor jeg falt for akkurat den og den modellen.
Men pyttsann, et bilde sier mer enn 1000 ord sies det :cool:

Redigert av en moderator:
Takk for alle tilbakemeldinger, setter stor pris på de alle sammen.
Det kommer litt mer bilder av de andre klokkene etterhvert, ble såpass sent i går at jeg fant ut at det var på tide å komme seg i seng :D

PS! Hvis noen kunne ha fortalt meg hvordan jeg quoter flere så hadde det vært glimrende :)

Her var det mye fine bilder og flotte ur! En samling å nyte :D

Du quoter fler ved å trykke på tegnet ved siden av "svar med sitat", på de postene du vil quote, og trykker svar på tråd helt nederst. Da kommer de på rekke og rad nedover :)