pre-owned rolex i paris?

Medlem
12. juni 2014
Sted
Oslo
Skal en tur til Paris om en måneds tid (om forholdene roer seg) å tenker å benytte anledningen til å titte litt på klokker, da først og fremst Rolex. Er det noen som har noen anbefalinger på trygge og pålitelige steder med selger brukt?

Lest litt i div. rolexforum, men føler det er litt delte meninger om stedene som blir omtalt. Noen her som har gode erfaringer?

Tar imot alt av tips og råd:);)

Hver gang jeg så på det, var det ingen billig priser på brukte klokker i Paris...
Men hvis du MÅ ha en modell som du finner BARE der i riktig tilstand...

Her har @Hammerfjord helt rett. Prøvde selv å se litt etter vintage sist jeg var i Paris og det var ikke spesielt billig.. For all del et flott sted å se spennende vintagemodeller, men for kjøp ville jeg heller sett til de større klokke-foraene i inn og utland :D

Redigert av en moderator:
For å si det mildt, jeg hadde bedre sjanser til å finne med en full ladet Kalashnikof under 5000Nok enn en god klokke til veldig rimelig pris:rolleyes:

Er ikke bestemt på at jeg MÅ kjøpe noe når jeg er der, men tenkte det hadde vært gøy å titte på steder med litt bedre utvalg enn her hjemme i Norge.

Om det da skulle dukke opp noe jeg får det for meg at jeg MÅ ha, er det greit å vite at plassen man evnt. kjøper fra er trygg:)

Tittet ikke på pre-owned da jeg var i Paris i sommer, men det er en gate/plass med klokkebutikker fra alle mulige merker. Husker ikke helt hva gaten og plassen het dog. Mye snacks å se og mange spesielle modeller. Så skal man bare titte litt i vinduene er dette et glimrende sted å starte

Er ikke bestemt på at jeg MÅ kjøpe noe når jeg er der, men tenkte det hadde vært gøy å titte på steder med litt bedre utvalg enn her hjemme i Norge.

Om det da skulle dukke opp noe jeg får det for meg at jeg MÅ ha, er det greit å vite at plassen man evnt. kjøper fra er trygg:)

Romain Rea i rue du Bac er en flott butikk med masse vintage-snadder. Men som sagt tidligere her i tråden, svinedyrt... Mye Rolex. Flinke på JLC er de også.

Tittet ikke på pre-owned da jeg var i Paris i sommer, men det er en gate/plass med klokkebutikker fra alle mulige merker. Husker ikke helt hva gaten og plassen het dog. Mye snacks å se og mange spesielle modeller. Så skal man bare titte litt i vinduene er dette et glimrende sted å starte

Kan det være Place Vendôme du tenker på, @benbjo ? Husker de hadde mye morsomt rundt der. Spesielt Jaeger LeCoultre butikken imponerte med mye horologisk snadder :mrgreen:

Redigert av en moderator:
Galleries Lafayettes på 40 Boulevard Haussmann er blitt stor på luksus klokker og middle range.
Place Vendôme har "de største" og du har en del butikk i Rue de la Paix som er veien mellom Opera og Place Vendôme: Som Panerai.

Oppdaget denne fine butikken i lille Luxembourg der jeg for tiden bor: Cresus.lu. De hadde mye fint på utstilling til ikke altfor gale priser. Luxembourg er bare en filial. De har mye mer utvalg i Paris. Fikk godt inntrykk av de brukte og nye varene, og personalet som jobbet i Lux i alle fall. Sikkert like bra i Paris.