Presentasjon av ny urbutikk i Oslo.....

Medlem
8. jan. 2008
Sted
Oslo / / Bergen
Den nye butikken, nevnt lenger nede i forumet, vil ha en
eksklusiv presentasjon for forumets deltakere på søndag 16. november kl 1500.
:D

Hovedmerket "Glashütte Original" vil bli bønnhørlig presentert !

Vi setter pris på om interesserte til denne søndagen, sender meg en mail med et ca antall personer...

Urmaker og innehaver Lars Christian Tidemann vil selv stå for presentasjonen.

Kjempeflott :!:

Så bra at "little Norway" får en GO forhandler.

Passerte tilfeldigvis butikken sist lørdag, og kunne se det var en del folk inne.
Hadde selv ikke mulighet til å titte innom da.

GO er et merke jeg har god kjennskap til og stor respekt for.
Mest kjent for "folk flest" er kanskje diverse Panomatic modeller med den ekssentriske plasseringen visere på skiven.
Personlig har jeg stor sans for et par modeller med det nyere caliber 100 urverket.

Utrolig detaljer i finish, blånering av skruer og dekorering av urverkene kjennetegner GO.

Jeg tror Ola Normann trenger å se noen eksklusive annonser og få litt faktisk info/bakgrunn om merket for å forstå
hvilket high-end produkt av det aller ypperste et Glashütte Original ur er. Historien bak urmerket er litt spesiell,
og selve produksjonen ligger jo i et ytterst historisk område på kloden med dype tradisjoner innen fint håndtverk og urmakerkunst.

Håper Tidemann lykkes med satsingen og får suksess med GO i Norge, støtter de fullt ut.

- Så...løp og kjøp :D :mrgreen:

Businesstraveler

Kjempeflott!!

Ja, GO er et veldig flott merke, og de har fått en veldig boost etter at Swatch Group overtok..
Dersom dere navigerer dere frem til "contact us" eller tilsvarende på GOs hjemmesider er det mulig å bestille en veldig flott DVD (gratis) som viser frem GOs manufaktur, modeller og deres nyåpnede Nicolas G. Hayek GO museum i Glashütte! :)

Så spennende, dette melder jeg meg på!
Det har blitt ganske mange nye merker representert i Oslo nå.
Et siste rykte jeg har hørt at en godt etablert forhandler skal ta inn Graham også( som i Graham chronofighter etc.)

purdey skrev:
Pokker heller, jeg får ikke med meg noe av de kule tinga som skjer i Oslo as!!!
Hei Purdey:)
Er du basert i london? jeg skal prøve å få meg en kjapp tur dit i løpet av desember.. Tror du at du har mulighet/Lyst til å "hooke up"?
Vennlig hilsen,
Jonas.

J.CAT skrev:
Så spennende, dette melder jeg meg på!
Det har blitt ganske mange nye merker representert i Oslo nå.
Et siste rykte jeg har hørt at en godt etablert forhandler skal ta inn Graham også( som i Graham chronofighter etc.)

Det er korrekt, J.Cat !
Denne nye butikken har flere merker pågang,- han er bl.a. interessert i å høre våre tanker / meninger om merker på søndag !!
Enda en god grunn til å ta seg en kjapp tur ! ;)

BRIO1368 skrev:
Den nye butikken, nevnt lenger nede i forumet, vil ha en
eksklusiv presentasjon for forumets deltakere på søndag 16. november kl 1500.
Søndag 16. november eller fredag 14. november :?:

Hadde jeg hatt anledning hadde jeg blitt med! Dette høres jo veldig bra ut :D

Hei gutter,

Jeg har allerede vært der nå, og ble sittende ganske lenge å snakke med innehaver. Utrolig hyggelig fyr med skikkelig entusiasme for klokker. Tror han er veldig stolt av å kunne presentere Glashütte i Norge (noe han har all grunn til også).

Av andre merker hadde han Perrelet, Maurice La Croix, Fredrique Constant, Rado, m.m

Anbefaler et besøk!

OBS! ingen må kjøpe det eksemplaret av Glashütte sport evo han hadde, for den er min :mrgreen:
..må bare grave veldig dypt i lommene først

Var innom i dag jeg også. Har ikke anledning til å være med på lanseringen, men oppfordrer alle som har anledning til å gå. Fantastisk samling Glashüttemodeller. PanomaticChrono'en var helt :eek:

Blir spennende å se hvilke merker som dukker opp i butikken i fremtiden. Jeg hadde håpet på en norsk forhandler av Blancpain, men det kommer tydeligvis ikke til å skje med det første. :(

Uansett: Veldig koselige og kunnskapsrike folk og en spennende butikk.

Til meg nevnte ha at han skulle se på mulighetene for både Breguet og Blancpain i fremtiden. Men først må noen gi han litt buisness så han får noen bein å gå på!

Krysser også fingrene for Blancpain og Breguet, og hvis butikken går bra så var det tydeligvis noe de ville jobbe for. :D

Det jeg mente med: "Med det første" var at de allerede nå så vidt jeg skjønte har et par andre high-end merker på blokka, og det blir visst ikke Bancpain.

Men det er tydelig at de satser. Hvis ikke jeg misforstod fullstendig, så forstod jeg at de hadde tilgang på en av Glashüttes Assmann-klokker hvis de kunne finne en kjøper.

http://journal.hautehorlogerie.org/en/m ... hutte.html

Santos-Dumont skrev:
Krysser også fingrene for Blancpain og Breguet, og hvis butikken går bra så var det tydeligvis noe de ville jobbe for. :D

Det jeg mente med: "Med det første" var at de allerede nå så vidt jeg skjønte har et par andre high-end merker på blokka, og det blir visst ikke Bancpain.

Men det er tydelig at de satser. Hvis ikke jeg misforstod fullstendig, så forstod jeg at de hadde tilgang på en av Glashüttes Assmann-klokker hvis de kunne finne en kjøper.

http://journal.hautehorlogerie.org/en/m ... hutte.html
WOW :eek: :eek:
Julius Assmann 4, det er ingen spøk!!!
Slike hører nesten hjemme på museum til hele befolkningens glede syns jeg.

,

gringo skrev:
Muligens...

Hva er adressen?

mvh,
Gringo (Øyvind).

...med fare for å høres ut som om jeg reklamerer for butikken: Akersgata 20. Ved siden av Louis Vuitton og Mulburry (og Moods of Norway). Akersgata har tydeligvis ambisjoner om å bli som Bondstreet i London (eller Peter Hofstrasse i Amsterdam), med high-end designerbutikker på rekke og rad (Boss-butikken ligger ikke så langt nede i gata). Nå havnet jo Hermes på Steen og Strøm, men jeg mener å huske å ha lest at Gucci har vært på jakt etter lokaler i nærheten...

Santos-Dumont skrev:
gringo skrev:
Muligens...

Hva er adressen?

mvh,
Gringo (Øyvind).

...med fare for å høres ut som om jeg reklamerer for butikken: Akersgata 20. Ved siden av Louis Vuitton og Mulburry (og Moods of Norway). Akersgata har tydeligvis ambisjoner om å bli som Bondstreet i London (eller Peter Hofstrasse i Amsterdam), med high-end designerbutikker på rekke og rad (Boss-butikken ligger ikke så langt nede i gata). Nå havnet jo Hermes på Steen og Strøm, men jeg mener å huske å ha lest at Gucci har vært på jakt etter lokaler i nærheten...

Takk og takk....
Får se om jeg får rota meg innover...

mvh,
Gringo.