Prisøkning Omega for 2017?

morbra

Støttemedlem
Medlem
8. aug. 2014
Nokon som har intel på evt. prisøkning på Omega for dette året? :confused:

Morten

Når man ser på bruktprisene på Omega, samt betydelige rabatter på gråmarkedet, så håper jeg at de for sin egen del vurderer prisreduksjon for 2017. Nyprisene har økt mye de siste årene, uten at bruktprisen har fulgt på. Følgelig min erfaring at det har vokst seg et betydelig gap mellom nypris og bruktverdi. Et varselsignal......!

Når man ser på bruktprisene på Omega, samt betydelige rabatter på gråmarkedet, så håper jeg at de for sin egen del vurderer prisreduksjon for 2017. Nyprisene har økt mye de siste årene, uten at bruktprisen har fulgt på. Følgelig min erfaring at det har vokst seg et betydelig gap mellom nypris og bruktverdi. Et varselsignal......!
Blir vel neppe noen pris reduksjon.
Men sannsynlighet for at prisene ikke går opp er vel til stede :)

En årsak til at Omega's prisøkninger de siste årene kan forsvares er at nye modeller får økt kvalitet i form av eksempelvis bedre urverk , e.g. master chronometer. At prisene på gamle brukte modeller uten denne teknologien ikke øker tilsvarende er forståelig.
Når det er sagt er det nok riktig at Omega i likhet med de fleste massemerkene har en gråmarkedsutfordring som følge av ubalansen mellom tilbud og etterspørsel i dagens marked. En generell prisøkning er derfor lite sannsynlig. Men Omega har jo som mål å utstyre alle modellene med Master Chronometer verket så da vil kanskje prisene på de modellene som ikke har hatt det før øke.