Pris for bytte av krone på Breitling SOH

Medlem
28. april 2009
Er det noen som tør å gi meg et estimat for hva en full service og bytting av kronen på en Breitling Superocean Heritage vil koste?

Kronen er løs og vil ikke lenger skrus inn i kassen. Håper det er gjengene i kronen som er ødelagt og ikke gjengene i kassen *grøss*.:?

Er det noen som tør å gi meg et estimat for hva en full service og bytting av kronen på en Breitling Superocean Heritage vil koste?

Kronen er løs og vil ikke lenger skrus inn i kassen. Håper det er gjengene i kronen som er ødelagt og ikke gjengene i kassen *grøss*.:?

Er det ikke utskiftbar kronehals på Breitling?

En standard service for klokker med tre visere og dato koster ca. 4500 pluss deler. Krona koster ikke mer enn 12-15 hundre. Norske Breitling service sentre er i Oslo (Bjerke), Sandvika (urmaker Larsen) og Stavanger (Ur-teknikk).
Spør direkte. Jeg har god erfaring med Ur-teknikk gutta i Stavanger (de har egen nettside).

Jeg har god erfaring med Ur-teknikk gutta i Stavanger (de har egen nettside).

Det har ikke jeg, hadde en Chronomat på full service der, det tok 2 turer tilbake før klokken fungerte som den skulle. Enten er de jevnt over slappe, eller så var urmakeren bakfull begge gangene han skrudde på klokken min. Om jeg kjøper meg Breitling igjen vet jeg veldig godt hvor jeg IKKE skal ha den på service.

Komplett overhaling på 3-hånds automat Breitling ligger på kr 4140, krone til denne mellom 700-1000.
Med mindre du har fått støt på krona er det sikkert bare bytte av denne. Hvis kassehalsen er defekt må hele mellomkassen byttes. Priser fra 2500 til 5000 kr. Så vet du det ;) Raskest leveringstid tipper jeg er hos Urmaker Larsen