Pris på 16800?

Ok.

I utgangspunktet mente jeg at 30.000 var litt høyt. Særlig mtp at det går endel attraktive 16800 med matte urskiver på timezone til 3500$. Riktignok uten norsk moms.....

Jeg solgte nylig en særdeles sliten 16800 med boks, men uten papirer. Kjøpt på Bjerke i 1986. Jeg klarte å få 25K for den, og det synes jeg var en veldig god pris for min del. Jeg har nettopp sett en slik på Finn.No, Amund her på formuet skulle selge den tror jeg, helt strøken, med boks og papirer, kjøpt på Alf Lie i sin tid. Han skulle ha 30K. Det virket som en okay pris.

Uten boks og papir i strøken stand synes jeg 22-25K er en grei pris.

xe3l skrev:
Jeg solgte nylig en særdeles sliten 16800 med boks, men uten papirer. Kjøpt på Bjerke i 1986.

:?:
vi mangler en viktig informasjon: var det en matt skive? 1986 skulle tilsi at det ikke var det men det er jo mulig.
det er bare skiven med sin patina ( sjarmen ;) ) som fester prisen på en 16800: da heller man enten mot en 1680 men praktisk som en moderne klokke eller mot en veldig sliten 16610.

er ellers enig at prisen for en 16800 spenner fra 25 til 35K

Takk for tilbakespill.

Jeg må si prisene ligger nesten litt høyere enn forventet, i disse tider kan det lønne seg å kombinere ferie og klokkekjøp til f.eks USA :>

Anders

Min kostet 22.000,- og er da med shiny orginal skive! Men er fra 86, bursdagsklokke! Og det må jo alle ha! ;)

RolexSub16800.jpg

:?:
vi mangler en viktig informasjon: var det en matt skive? 1986 skulle tilsi at det ikke var det men det er jo mulig.
det er bare skiven med sin patina ( sjarmen ;) ) som fester prisen på en 16800: da heller man enten mot en 1680 men praktisk som en moderne klokke eller mot en veldig sliten 16610.

er ellers enig at prisen for en 16800 spenner fra 25 til 35K

Jepp, fullt mulig. Matt dial på 16800 mener jeg spenner fra 1982-1986. Har hørt mye rart opp igjennom, at de kun ble produsert i 2år og kun fram til 1984 som altså er mot midten av 8mill serien.

Misstenker at dette er et rykte skapt av samlere oppgjennom tidene for å gjøre "16800 matt dial" enda sjeldnere og mer begrenset enn den faktisk er.

Skal man tro de få Comex referansene på nettet, mottok Comex matt dials på sine 16800 helt fram til 1986. Hvor det da kom både matt og gloss siste perioden.

Rolex som en hvilken som helst annen produsent selger ut varelageret. Omega sine Seamastere feks ble solgt i foretninger uten co-axial lenge etter at co-axial utgavene av de samme modellene var lansert.

Ja, jeg hadde en 16800 submariner fra 85 med sertifikat, matt skive, men nyere lenke, kjøpt her av Alf Lie i Oslo. Tok en submariner 16610 i innbytte, uten sertifikat, pluss kontanter. Min var ikke strøken, men pen bruksstand, etter at jeg datt på isen en gang og laget en litt dypere ripe i kassa. Ellers okay etter service.

For en 16800 uten boks/sertifikat ville jeg si 23-24 som en okay pris dersom uret er i god stand
For en 16800 med boks og sertifikat, ville jeg si 28-30 tusen i grei stand
For en 16800 med alt av emballasje, sertifikat og boks og i meget god stand 30-33 tusen

Dette vil jo også avhenge litt av øyet som ser. Når urene er 20-30 år gamle er det jo ikke så ofte de er helt strøkne. Når prisene tipper 30 er de jo også mer krevende å selge.