(Pris-)vurdering av Tag Heuer

Medlem
10. okt. 2010
Sted
Oslo
Hallois!
Jobben til kona, som selger brukte klær, møbler og gjenstander, har kommet over en Tag Heuer Link Calibre S, som jeg lurte på om noen kunne si noe om.

Hva jeg vet:
-Det er en chronograf med såkalt elektromekanisk urverk som i tillegg har dato-visning og evighetskalender. (Ganske fascinerene må jeg si, selv om det er mekaniske urverk som ligger mitt hjerte nærmest.)
-Den har en veiledende nypris på snaue 24k.
-Ø 42mm
-Den er litt røft behandlet. Glasset er pent (safir), men det er noen merker her og der. Dessuten er lenka ganske stygg, men kan sikkert bli allright etter en pussejobb.
-Lenka er kort, og passer nok ikke større håndledd enn 15cm. (Men ledd kan naturligvis kjøpes)
-Ingen boks eller papirer.

Dette lurer jeg på:
-Hvor gammel kan den være? (se bilder)
-Og selvfølgelig: Hva er en fornuftig pris? Hva kunne du vært villig til å betale?

Jeg synes den er kul, særlig på sort nato, og vurderer å kjøpe den selv. Jeg ønsker jo i såfall å gi dem en god pris, samtidig som det er grenser for hva jeg personlig er villig til å betale for en klokke som går på batteri. Jeg sparer jo egentlig til noe annet. :)

Setter stor pris på alle innspill! :)
Her er (iPhone-)bilder:
null_zps7052c87e.jpg

null_zps559bb090.jpg

null_zps7bae47b9.jpg

null_zpsa9f7bfad.jpg

null_zps8be77d6b.jpg

null_zps854d0f17.jpg

Klokken kom vel på markedet i 2005 eller 2006, så da er den fra en eller annen gang mellom da og 2012.

Veiledende pris er kanskje ca. 24.000,-, men reell utsalgspris er ikke mer enn 17-18.000,-. Man kan kalle det elektromekanisk eller hva man vil, men det er jo i realiteteten et quartzverk. ;)

Hvor mye man vil gi for noe slikt blir jo egentlig bare synsing, men med tanke på hvor slitt den ser ut til å være, hva den egentlig koster ny og ikke minst det faktum at det i bunn og grunn er et quartsverk, så er du ikke uforskammet om du tilbyr å betale +/- 6000,-.

EDIT: Dette er selvfølgelig kun min synsing/mine meninger, og overhodet ikke noe fasitsvar.

Ikke helt lik sammenligning, men kanskje så nært som du kan komme: Aquaracer Calibre S Regatta, hadde selv en av disse som jeg solgte for 5500,- i strøken stand (ca 1 år gammel). Denne kostet opprinnelig 19.000,- hos Protid, men det var tilbudstider i butikken og original boks manglet, jeg betalte 9000,- for den splitter ny.

Ligger en av dissen Regattaene ute på brukten her tror jeg.

Hehe. Vel, sjappa heter FRETEX, så det føles ikke riktig å trikse seg til lurepris. :)

Edit: denne var til minute repeater, selvfølgelig.

Å betale lurespris er en ting, å betale for for mye for å ikke havne på lurepris/utnytte dama-pris er noe annet.

Nå er dette synsing fra meg, men rundt 3000-3500,- ville jeg tro denne havnet på.

Jeg kjøpte en slik brukt til sønnen min, og ga 11.500 for en 2 år gammel pent brukt med boks og papirer fra Norge. Det fine med uret er at man faktisk har en kalender man slipper å tenke på. Han ønsket seg et ur han kunne bruke til alt, med stoppeklokke som teller timer, og som han slapp å ha krøll med. Han har hatt det i 2 år nå og er kjempefornøyd. Får du det til en så billig penge som andre her insinuerer er det vel bare å klemme til :)

G.

Vil bare informere om at klokka er til salgs på Fretex Unika ved Olav Ryes plass i Oslo. Prisantydning er 5000,-.