Priser i Dubai

Medlem
6. des. 2007
Sted
Stavanger
Hei

Jeg var nettopp i Dubai og ettersom jeg har kjøpt klokker derfra før til en bra pris så jeg frem til å se litt på klokker og se om prisnivået fremdeles er bra. Men det virket ikke ut som prisnivået er så bra lenger - eller er det kanskje den norske kronen som har svekket seg mot Dirham? Et eksempel er IWC Portofino chronograph som kostet 30.000 i Dubai som er det samme som den koster her i Norge. Dermed vil det være langt billigere for en turist å kjøpe klokken her i Norge ettersom man da kan få momsen tilbake ved utreise. I Dubai har man ikke moms og dermed har de ikke lignende ordning. Men kanskje det er større rom for pruting på klokker I Dubai? Er det noen som har erfaring med dette?

Da jeg var i Dubai ifjor jul huska jeg at i utgangs punktet lå prisene rett under norsk pris. Men de slo jo av 15% uten og spørre engang og man kunne sikkert prute litt til. Nå som pengerkrisa er i full effekt kan man sikkert gjøre et røverkjøp! I jan/feb hvert år har de shoppingfestival dere nede, med rabatter opptill 70%. Servicenivået der nede er fantastisk bra.

Jeg har faktisk helt motsatt inntrykk av prisene der. :eek:
Var der i vinterferien i år og besøkte bla Mall Of Emirates. (verdens største kjøpesenter utenfor Amerika)
Nå er det slik at det er Zenith som er min lille yndling, så sjeldent jeg kikker på så mye annet. :D
Jeg så at prisene i vinduet på en av de mest eksklusive butikkene på MoE og de var tilnærmet norsk, men siden jeg ville ha en Defy classic open på håndleddet igjen tok jeg turen inn.. :D

Den prisen jeg da fikk var 1/3 av norsk pris, mao mer enn halvparten av det som stod i vinduet. :eek: Vet ikke hvorfor det var slik, men det var "hans spesielle pris". :roll:

Da jeg skulle sjekke pris på en enkel Certina DS podium, var derimot prisen samme som i Norge.
Tror med andre ord at prisene man får oppgitt er litt så som så og er man turist og spør, så gir de en meget god pris.

Da jeg var i Italia i fjor fikk jeg pris på 4 forskjellige Zenith'er og det var ca 10-20% billigere enn i Norge, men allikevel laaangt unna Dubai pris. (det skal sies å være etter bare 1min pruting, bruker man 30 min har man uten tvil en bedre deal! hehe)

Det blir en ny Dubai tur på meg når visa kortet tillater det og da blir det for å ha en Zenith Defy Classic Open på hånden! :D