Prisjusteringer - Øker alle produsenter prisen?

Medlem
27. sep. 2011
Sted
Rogaland
Jeg var innom en lokal dealer, og så at IWC økte med ca 5%, men kun noen modeller. Ved første øyenkast så det ut til at de med ETA urverk ble værende, mens in-house steg i pris. Eksempel var at Portugese Automatic nå var på ca 86000 mot noe sånn som 81000 forrige helg.

Må innrømme jeg blir litt motløs over konstant prisøkning, ettersom jeg vurderer å skaffe en litt finere klokke i nær framtid. Men er jo kanskje en sammenheng med lønnsøkning. Tror faktisk det var temmelig nøyaktig 5% økning for meg i fjor.

Så jeg lurer på om alle produsentene øker, og er det noe system for hvilke modeller som stiger i pris?

Vil vel tro at en del øker ufrivvillig grunnet sveitse franc.

Dette er spekualtivt, men grunnen til at ETA f. eks består i pris hos IWC tenker jeg er fordi det kansje er mer "Melk og brød" vare og disse modellene bidrar til å skape likviditet hos forhandlerne. osv.

Så er det muligens inflasjon inne i bildet og.

Jeg bare gjetter:)

Den prisøkningen IWC nå kommer med skyldes at IWC senket prisene ganske kraftig i Norge grunnet den sterke sveitserfranc. Om du samenlikner de nye prisene mot fjorårets tror jeg ikke prisøkningen er så ille som man frykter.

Den prisøkningen IWC nå kommer med skyldes at IWC senket prisene ganske kraftig i Norge grunnet den sterke sveitserfranc. Om du samenlikner de nye prisene mot fjorårets tror jeg ikke prisøkningen er så ille som man frykter.

Det høres rimelig ut ja.

Det er vel egentlig ikke det at jeg frykter en prisøkning, i hvertfall ikke når jeg fikk tenkt meg om litt. Alt over 9 kroner er jo uansett litt for dyrt for en klokke (prisen for en liten klokke hos ikea). :cool: