Prisnivå Seiko Samurai Titan

Medlem
29. april 2008
Sted
_
Hei.

Jeg har kommet over en blå Samurai i titan fra 2008 som jeg vurderer å kjøpe.
Har noen en formening om hva den er verdt, altså hvor mye jeg burde gi for den?

- Årsmodell 2008
- Alle papirer medfølger
- 98,5 % cond.
- Ingen vesentlige skader
- Ingen service siden 2008
- Svensk selger

Bilde fra selger:

Jeg har selv en Samurai i stål, men prisene kan jo ikke sammenlignes.
Har også sett av diverse gamle post på ulike forum at prisene bare går oppover, og at de blir vanskeligere å vanskeligere å få tak i.

--
Christian

Det er vanskelig å si, da disse sjelden eller aldri er til salgs her i landet, så det er svært vanskelig å sette noen markedspris på Samurai, særlig titanutgaven. Det koker jo da ned til hva du kan tenke deg å betale - hvor lyst har du på den? Samurai i titan kostet ca 2000 kr nye da de ennå var på markedet, og de svært få jeg har sett til salgs her på TS har ligget rundt 2000 kr for pent brukte de siste årene. Jeg har sett slike på WUS/TZ og andre utenlandske forum for $5-800 nå, så etterspørselen er antagelig stigende, og da følger nok prisene med.

Du må kanskje derfor regne med 3-4000 kr?

edit: her er en jeg fant som høres meget tilsvarende ut (den samme?) - 575 euro ~ 4500 kr.

Redigert:
Takk for feedback @krille!

2.000,- nye sier du. hmm....
Da har det jo vært en ganske høy prisvekst på dem ila de siste årene om man da forlanger over 4.000 for den.

Som du antok så er det den samme klokken som du linket til som er aktuell.
Selger er veldig på, men jeg prøver å holde litt igjen. Jeg hadde sett for meg 3500 som en ok pris, men han vil absolutt ha 4500 SEK.
Jeg får prøve å dra litt mer på prisen, så får jeg se hvor vi havner.

Det positive er vel at det kan se ut som man får igjen det man legger i klokken så fort man vil selge den igjen....

--
Christian

Redigert av en moderator:
Slenger meg på og deler mine erfaringer med Samurai priser. For ikke så lenge siden var jeg på leting etter en hvit i stål, og på jakten kom jeg over ett fåtall i TI. Som krille sier lå de på mellom 500-800$ nærmerer 800 for en som var i mint tilstand. Det har vært ganske stor bruktpris vekst på de siden de gikk ut av produksjon i 2008, noe jeg sjønner siden det er i mine øyne en meget kul klokke. Personlig tror jeg du må ut med ca 4000 kr for en i mint tilstand etter det jeg har sett.

Min jakt ente med en svart i stål, fant ikke hvit i den tilstanden jeg ønsket. Etter hvert må vel en i TI inn i samlingen og....

Lykke til med jakten!