Prissetting av utgått Christopher Ward klokke

Medlem
7. sep. 2011
Innlegg
10
Jeg innser at dette er et vanskelig spørsmål siden klokken i bunn og grunn er verdt det noen er villig til å betale, men jeg hadde håpet å få noen råd rundt hvordan man bør prissette en klokke som ikke lenger er å få kjøpt. Klokken jeg lurer på er en to år gammel CW C8 PILOT MK I:

ku7P5A2.jpg


Den eneste klokken jeg kan se som er noelunde lik som fortsatt selges hos Christopher Ward er CW C8 PILOT MK II:

C8 Pilot Mk II - Brown - Pre-Order Mid October - C8SKT-MK2 - Automatic - Antimagnetic; Incabloc Anti-shock; Superluminova; Exhibition back - Swiss Made

Den er utstyrt med samme urverk og ligger i samme prissklasse som MK I.

Er det mulig å si noe rundt prissetting av denne? På en side er det et (etter min mening) flott pilotur som ikke lenger kan kjøpes, men på en annen side er det jo ikke akkurat snakk om en Rolex eller tilsvarende merker hvor utgåtte modeller kan holde seg godt i pris. Alle innspill settes stor pris på.
 
2,5-2,7k er vel en fornuftig pris å ønske ved salg syntes jeg.

Litt vanskelig denne her, men sleng den ut på FINN.no for 3k og håp på napp. Det hadde jeg gjort hvis jeg skulle bli kvitt den! :confused::eek:
 
Redigert:
Henger meg på @crown guard sine tanker her, ville nok ikke tro at en utgått modell skulle føre til noe høyere pris her.
Sammenligner du med de aller fleste urmerker så er dette sjeldent tilfelde, heller ikke hos moderne Rolex.
Modeller som er såpass nye og ikke limitert kraftig (?), men ikke i produksjon lenger prises vel typisk rundt 50-75% av nypris presis som en modell som fortsatt er i produksjon ville gjort, regnet med mva.

Selger du den her på sonen så har det mer å si hva kollektivet syns og tenker, Helson sine modeller oppdriver for eksempel ofte veldig greie bruktpriser men atter andre fort faller til halvparten av nypris. Prøv deg på 3000 på Finn eller 2500 her så kommer du sikkert møte en kjøper. Eller prøv for all del å legge den ut til 3000 her med og var beredt på å kanskje måtte bumpe, spreke farver og kul modell :)
 
Redigert av en moderator:
Jeg hadde håpet noe opp mot 3000 kunne være realistisk, godt å få det bekreftet. Takk for input!