Hver gang klokkeinteressen er for oppadgående ender det med at jeg kjøper nye klokker. Selger de jeg synes jeg kan kvitte meg med og kjøper dyrere og dyrere klokker. Dette er en farlig spiral for det fins faktisk, tro det eller ei, andre ting å bruke hardt opptjente penger til. Jeg har også sett mange fine klokker i "lavere" prisklasser som jeg kunne tenkt meg. Men når man først har fått en "Lange" på armen er det ikke så lett å lyste på noe langt billigere. Men nå har jeg klart det ! Jeg har kjøpt en klokke jeg nesten ikke hadde hørt om for en uke siden. Og til en meget akseptabel pris. Kom over den her på K/S og fikk klokken i går.
Klokken er en "J.S. Watch" fra verdens, sannsynligvis, minste urmakerbedrift. Den består av 4 mann i Reykjavik.
Verket er et automatisk Soprod A10-2 urverk i høyeste utførelse. Kassen er 42/12 mm. Litt stor til å være dressur, men ligger utmerket på hånden. Kommer med en ekstremt behagelig alligator rem og signert stiftspenne.
Her er noen bilder:
Om det blir en keeper, hvem vet
Klokken er en "J.S. Watch" fra verdens, sannsynligvis, minste urmakerbedrift. Den består av 4 mann i Reykjavik.
Verket er et automatisk Soprod A10-2 urverk i høyeste utførelse. Kassen er 42/12 mm. Litt stor til å være dressur, men ligger utmerket på hånden. Kommer med en ekstremt behagelig alligator rem og signert stiftspenne.
Her er noen bilder:
Om det blir en keeper, hvem vet