Prisspiralen er brutt - noe helt nytt...

Medlem
11. des. 2010
Sted
Oslo
Hver gang klokkeinteressen er for oppadgående ender det med at jeg kjøper nye klokker. Selger de jeg synes jeg kan kvitte meg med og kjøper dyrere og dyrere klokker. Dette er en farlig spiral for det fins faktisk, tro det eller ei, andre ting å bruke hardt opptjente penger til. Jeg har også sett mange fine klokker i "lavere" prisklasser som jeg kunne tenkt meg. Men når man først har fått en "Lange" på armen er det ikke så lett å lyste på noe langt billigere. Men nå har jeg klart det ! Jeg har kjøpt en klokke jeg nesten ikke hadde hørt om for en uke siden. Og til en meget akseptabel pris. Kom over den her på K/S og fikk klokken i går.

Klokken er en "J.S. Watch" fra verdens, sannsynligvis, minste urmakerbedrift. Den består av 4 mann i Reykjavik.
Verket er et automatisk Soprod A10-2 urverk i høyeste utførelse. Kassen er 42/12 mm. Litt stor til å være dressur, men ligger utmerket på hånden. Kommer med en ekstremt behagelig alligator rem og signert stiftspenne.
Her er noen bilder:

Om det blir en keeper, hvem vet ;)

Gratulerer så mye! Har vært inne på tanken om det samme. Det er endel morsomme ur i det lavere prissegmentet, og jeg har selv funnet noen som gir samme klokkeglede som mye dyrere ur.

• Liker
Reaksjoner: Kohe321 og Vestante
Gratulerer. Så på dette selv på K/S og likte det veldig godt. :)
Mener jeg så et identisk på dagens klokke for noen dager siden.

Meget pen klokke!

Syns jeg ser konturene av en trend hvor mange viser stor klokkeglede over "rimeligere" ur, eks:
- http://www.tidssonen.no/forum/threads/oris-diver-sixty-five.33152/
- http://www.tidssonen.no/forum/threads/ny-norsk-tøffing.27910/
- samt en rekke Seiko, Hamilton, Helson, etc

Det tror jeg er positivt for TS´utvikling:)

PS: jeg har absolutt ikke noe imot Lange, Journe, PP, etc, heller - men det blir et begrenset forum dersom dette er inngangsbilletten til klokkeglede. Også er det gøy med noe annet enn Rolex og Omega.

Flott klokke, flott tråd! Så får vi håpe at den overlever den initielle forelskelsen og får armtid til tross for den heftige boksen din :)

UnTqJvm.jpg

Har hatt min i halvannet år ca. Dårlig bilde, men fantastisk klokke. Gratulerer! :)

• Liker
Reaksjoner: Celter, Furch og Tek
Den är flott! Pris på en sådan?
Jeg betalte 1950euro pluss mva. Det var inkludert foldespenne og ekstra gravering på rotoren. Og så kjøpte jeg til mesh i ettertid til et sted mellom 2 og 3k nok. Jeg har en prisliste fra november i fjor liggende, send meg mailadressen din på en pm om du er interessert. :)

Gratulerer med noe helt annet.
Kikket på disse så langt tilbake som da jeg mente at det var galskap å kjøpe en klokke til over 10K. Må visst kikke litt til, neste gang jeg er på Island.

Jeg må bare si at kontakten med J.S. Watch har vært fantastisk. Han som kjøpte klokken på Island hadde mistet papirene. Jeg mailen derfor J.S.Watch og spurte om de kunne sende meg nye papirer og selge meg en ny boks. De svarte at opprinnelig eier først måtte bekrefte at han hadde solgt klokken til meg og etter at det var gjort fikk jeg beskjed om at papirene ville bli sendt og en ny boks ville de også selge meg til en meget fordelaktig pris. Artig å ha så nær kontakt med produsenten. Jeg kunne faktisk tenkt meg å kjøpe flere klokker av dem. Deres siste jubileumsutgave synes jeg er kjempefin, men problemet er at den er for stor. 44 mm for en slik klokke er for mye. Kommer den i 38-40mm kommer jeg til å stå først i køen:

• Liker
Reaksjoner: Tek og Classic