Prisverdig, GMT Master 2 eller Sea Dweller

Medlem
27. mai 2010
Sted
Elverum
Hvilken av disse to klokkene tror dere vil holde seg best i verdi fremover? Det er vel produsert flere Gmt Master 2 enn den gamle Sea Dweller'n...
Jeg tenker da på Sea dwelleren som gikk ut i 2009 og Gmt Masteren med Pepsi eller coke dial...

Hvilken av disse to klokkene tror dere vil holde seg best i verdi fremover? Det er vel produsert flere Gmt Master 2 enn den gamle Sea Dweller'n...
Jeg tenker da på Sea dwelleren som gikk ut i 2009 og Gmt Masteren med Pepsi eller coke dial...

Det er min oppfatning at gamle Sea Dweller allerede er en ettertraktet modell som mange ønsker seg, mens GMT-er er plentiful på salgsforum rundt omkring. Gamle SD er kanskje en modell som mange undervurderte da den var i salg, og først "så" da Deep Sea kom. Jeg har intet annet å basere dette på enn mine subjektive synsinger etter timesvis med klokkeforum-surfing:)

Når det er sagt må jeg si at å handle klokke nesten aldri blir en god investering. Det er aldri lett å forutsi hvilke modeller som blir attråverdige for samlere, så min klare anbefaling er: kjøp den du har lyst på, den som du føler deg vel med og den får mest god-feelingen av. Nå er jo selvfølgelig sjansen stor for at dette egentlig gjelder begge.............:mrgreen: Moralen er uansett klar, velg med hjertet!

Jeg synes begge klokkene er fine, men jeg har akkurat kjøpt meg en Submariner tt(min første Rolex), og har vel egentlig tenkt at det holder med to Rolexer. Med andre ord skal jeg bare kjøpe en til og da har valget falt på en ss til litt røffere bruk. Både Gmt master og Sea dwelleren tiltaler meg, derfor stiller jeg dette spørsmålet.
Jeg kjøper ikke klokkene som investering da det finnes mye annet som er bedre å putte pengene sine i med langt bedre avkastning. ;)
Tanken bak spørsmålet om hvilken av klokkene som holder seg best i verdi handler mer om hvis det skulle bli dårlige tider og man må selge. Da er vel Sea Dwelleren den som er best å veksle inn i cash...