Problemer meden Patek Philippe.

Medlem
9. okt. 2013
Innlegg
9
Sted
Oslo
Hei,

Jeg har funnet en Patek Philippe hos min avdøde onkel.
Klokken ble funnet uten papirer, kvitteringer etc. Så om klokken faktisk er ekte eller ikke er et godt spørsmål.

Bak på klokken, står det følgende:
Patek Philippe REF 39701W 750
På glasset står det følgende:
Swiss made NO 586
På baksiden kan man også se innsiden av urverket.
På forsiden, finner man både sekundviser med egen sekundgreie ytterst, og vanlig klokke. I tillegg til dette er det to "små klokker" på innsiden på hver sin side av viseren, hvor en viser hvilken dag det er, og hvilken dato det er. Under viseren, er det en "paraply"lignende ting, som viser om det er natt eller dag.

Men problemet som har oppstått, er følgende;
Det funker ikke å stille den inn eller bruke den duppeditten som man skrur på for å stille inn noen av disse tingene som er her.

Jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre ettersom at jeg ikke vet om klokken er ekte eller ei.
Skal jeg levere den inn til Bjerke og se hva de sier? Eller er det ikke verdt det?
Bilder sendes pr forespørsel hvis noen er interesserte i å se den for å fast slå noe.
 
Legger du ut bilde her vil du nok få både svar og råd. Det første jeg ville spurt meg selv i forhold til om den er ekte eller ei er om onkelen din var en type person som ville kjøpt en ekte Patek. Selv om de nok var rimeligere før har det alltid vært en higher end watch i forhold til pris og ikke minst tilgang i norge. En Patek er liksom ikke noe man bare plukker opp tilfeldig, det er enten en urfascinado eller en person med god økonomi som plukker opp noe slikt :)
Just my 2 cents :D
 
Bilder er såklart alfa omega. Er det innsyn til urverket kan folkene her inne rask se om denne er falsk. tok ett raskt google søke på de nummerene du la ut her og fikk opp noen rare greier på bilder, så ikke så lovende ut dessverre :/ Men det kan være helt tilfeldig! Så sleng ut bilder, venter i spenning :)
 
Legger du ut bilde her vil du nok få både svar og råd. Det første jeg ville spurt meg selv i forhold til om den er ekte eller ei er om onkelen din var en type person som ville kjøpt en ekte Patek. Selv om de nok var rimeligere før har det alltid vært en higher end watch i forhold til pris og ikke minst tilgang i norge. En Patek er liksom ikke noe man bare plukker opp tilfeldig, det er enten en urfascinado eller en person med god økonomi som plukker opp noe slikt :)
Just my 2 cents :D


Onkel har i alle år hatt en meget god inntekt og slik jeg kjenner onkel så har han alltid vært i mot ting som er fake. Så personlig tror jeg at klokken er ekte ettersom at han ikke var en type person som kjøper fake. Min far har tidligere fått en IWC av han og denne var ekte. Legger ut bilde straks!
 
Bilder er såklart alfa omega. Er det innsyn til urverket kan folkene her inne rask se om denne er falsk. tok ett raskt google søke på de nummerene du la ut her og fikk opp noen rare greier på bilder, så ikke så lovende ut dessverre :/ Men det kan være helt tilfeldig! Så sleng ut bilder, venter i spenning :)



Jeg har selv prøvd å søke opp klokken, men da kommer man kun frem til masse rare replica greier, bilder kommer straks!
 
Vil definitivt gjerne se bilder! Fikk de samme dodgy søkeresultatene dessverre.. men hvem vet! Kanskje du har funnet en meget verdifull skatt!! :D
 
Bilder av klokken

Her finner dere bilder:
IMG_5029JPG_zpsf0716d40.jpeg
[/IMG]
IMG_5030JPG_zps69b0664e.jpeg
[/IMG]
1_zpsd091b25f.jpg
[/IMG]
2_zps8c834824.png
[/IMG]

Hvis noen er interesserte i å se klokken, så bor jeg i Oslo så hvis du bor her selv og vil se den, eventuelt hvis du kan hjelpe meg med å fastslå noe så er det bare å si fra!
 
Det der er en fake, det er lett å se. Urverket er ikke litt i nærheten av Patekstandard.
 
Det der er en fake, det er lett å se. Urverket er ikke litt i nærheten av Patekstandard.



Er du sikker på dette? Han har hatt flere klokker, og disse har ikke vært fake. Jeg har ofte sett fake klokker, og denne virker eventuelt som en veldig bra fake i dette tilfellet...
 
Er du sikker på dette? Han har hatt flere klokker, og disse har ikke vært fake. Jeg har ofte sett fake klokker, og denne virker eventuelt som en veldig bra fake i dette tilfellet...
Helt sikker.

Hadde den vært ekte, hadde baksiden sett noe sånt ut:

patek-philippe-calatrava-moon-phase-ref.-5055g-010-18k-white-gold.-5055g-010,-18k-white-gold-d.jpg


edit: her kan du kjøpe en lik en som den du har.
 
Redigert:
Uten å være noen Patek-ekspert må jeg dessverre si meg enig med Krille.

Jeg har aldri sett en PP med et så udekorert og simpelt verk.
 
Det er ting skrevet på sølv rammen? rundt glasset på denne, noe det ikke er på den du har delt linken på, denne ser også bedre ut enn den på bildet...

Let it go, it´s over.... Den er fake, replica, søppel, junk, klar for skrothaugen, uekte, trist, fæl, møkk. Kort sagt: kast den.
 
Let it go, it´s over.... Den er fake, replica, søppel, junk, klar for skrothaugen, uekte, trist, fæl, møkk. Kort sagt: kast den.

Du trenger ikke å være frekk og tro at du er en bedrevitende person fordi jeg lurer på om klokken er ekte eller ikke. Jeg kom over klokken når vi drev å ryddet ut av dødsboet, og dette var den eneste klokken som det ikke fantes noen papirer på eller lignende så det var derfor det var spennende? Bitch please, ro ned eggene dine. Har ikke planer om å bruke den heller, spesielt ikke nå som jeg faktisk har fått svar på spørsmålet, og fått vite at den er fake ;) så du trenger ikke å tilkalle the fashion police ;)
 
Redigert:
Du trenger ikke å være frekk og tro at du er en bedrevitende person fordi jeg lurer på om klokken er ekte eller ikke. Jeg kom over klokken når vi drev å ryddet ut av dødsboet, og dette var den eneste klokken som det ikke fates noen papirer på eller lignende så det var derfor det var spennende? Bitch please, ro ned eggene dine.

Ehh.. Det var ment som ironisk, men han sa jo 2 ganger at den er bankers fake. Skjønner godt du er skuffa da denne ville hatt en verdi på 500000kr++ men det er ikke Krille sin feil. Svart innriss i glasset bak er ikke helt Patek:)
Det er bare å begynne å spare.
 
Ehh.. Det var ment som ironisk, men han sa jo 2 ganger at den er bankers fake. Skjønner godt du er skuffa da denne ville hatt en verdi på 500000kr++ men det er ikke Krille sin feil. Svart innriss i glasset bak er ikke helt Patek:)
Det er bare å begynne å spare.

Jeg er ikke skuffet?
Klokken har uansett ikke falt i smak her, generelt ikke Patek klokker. Syntes de ser bestefar aktige ut ;)

Lurte bare på det ettersom at jeg kunne ha solgt den hvis den var ekte. Men no biggie dude, den er kastet.
 
Kjipt den var fake, men bra at du har kastet den. Dessverre alt for mange som bare hadde brukt den...

Velkommen hit forresten