Produksjonsår på brukt Omega Seamaster Aqua Terra

Medlem
13. okt. 2012
Jeg har en Omega Seamaster Aqua Terra chronometer. Har akkurat funnet ut (ved å spørre Omega) at referansenummeret på denne modellen er 2502.50.00. Klokken bærer preg av lite slitasje, men er nok kanskje fra tidlig 2000-tall. Er det noen som vet når Omega begynte å produsere denne modellen og om jeg kan få tidfestet produksjonsåret på min klokke? Jeg forstår det slik at Omega ikke ønsker å gi produksjons- og leveringsopplysninger, men hadde vel håpet at de kunne opplyse om produksjonsåret. Bak på lokket står det 2500.

Finn serienummeret som står med bittebitteliten skrift bak på den ene lugen, og finn omtrentlig prod.år her. Merk at dette er veldig omtrentlig, og Omega har hatt noen historier med å bruke kasser produsert et år et helt annet år. Men det er verdt et forsøk!

Takk skal du ha!
Serienummeret på klokken er 8 -sifret og begynner på 80. Hvordan forstår jeg da tabellen; er vi da inne i 2007? Selger antok at klokken er fra 2004, men jeg skulle gjerne ha visst det mer sikkert.

Vel, les dette og dette for å bli enda mer forvirret og kanskje forstå litt. Men det virker som om klokken din ikke kan dateres særlig mer nøyaktig enn 2000-2006.

Takk skal du ha krille!

Fint at det er noen som bryr seg om å hjelpe! Jeg skal prøve noen tlf også, men det er mulig at jeg ikke kommer nærmere enn å tidfeste klokken til perioden 2000-2006