Prometheus Manta Ray Diver

Medlem
30. april 2012
Innlegg
132
Sted
Trondheim
Er fortsatt en stor "newb" i klokke-verdenen og trenger litt råd og innspill.
Har en TAG Aquaracer som eneste godkjente klokke :)

Er på utkikk etter en real diver og har både sett og prøvd mange modeller.
Noen kriterier jeg har er:
- Automatic
- Ca 44-45mm diameter
- 12-15mm tykk
- Min. 500m vanntett
- Prisen bør helst ikke overstige 6k

Etter søking på nettet fant jeg et merke som heter Prometheus.
De har en modell som heter Manta Ray og passer mine specs ganske bra. Dessuten syns jeg det var en nydelig klokke.
Swiss_Made_Prome_4e7d77b6c55b9.jpg


Har noen erfaring med dette merket? Evt. synspunkter og meninger? :)

http://prometheuswatch.com/index.ph...d=15&vmcchk=1&option=com_virtuemart&Itemid=54
 
Har ikke egen erfaring med merket, men det jeg har lest indikerer at dette er et mikromerke som leverer kvalitet og gir mye for pengene.
 
Det var litt av en rugg mushkin! 18mm tykk.. Har du en slik selv? Den må da veie en del..

Den er stor, men mindre enn en Super Avenger :). Klokken er laget i titan så vekten er ikke avskrekkende, jeg ble overrasket av det når jeg fikk den. Min er i "blasted" finish, men den kommet i børstet også, forestiller meg at den da blir nærmere opp mot "vanlig" look. Titan som materiale kjennetegnes vel ved at det er sterkt og lett, men vanskeligere å bearbeide enn stål.
 
Den er stor, men mindre enn en Super Avenger :). Klokken er laget i titan så vekten er ikke avskrekkende, jeg ble overrasket av det når jeg fikk den. Min er i "blasted" finish, men den kommet i børstet også, forestiller meg at den da blir nærmere opp mot "vanlig" look. Titan som materiale kjennetegnes vel ved at det er sterkt og lett, men vanskeligere å bearbeide enn stål.

Titan er et lett, sterkt og fleksibelt innskuddsmetall med en sølvaktig glans. Det er nesten like korrosjonsbestandig som platina, og angripes ikke av vann, saltløsninger eller klorgass, men løses opp av sterke syrer. Det oksiderer ikke i romtemperert luft , men i varm luft dannes et oksidsjikt som bremser videre oksidasjon. Titan løses ikke opp av hverken fortynnet saltsyre eller fortynnet svovelsyre.
En av Titans mest bemerkelsesverdige egenskaper er at det er sterkt som stål, men er omtrent 45% lettere. Det er 60 % tyngre enn aluminium, men mer enn dobbelt så sterkt. Det mister imidlertid en del av styrken ved temperaturer over 430 °C. Titans kjemiske og fysiske egenskaper er veldig lik de til grunnstoffet Zirkonium.

Got to love it:D
 
Denne var helt ny for meg. Gjennom hva jeg kan se på reviewet på youtube må jeg si meg svært imponert. Diver extension, helium ventil, solid lenke med "skrue ledd", god finish, og alt dette på en klokke til godt under 1000USD:)

[video=youtube;B0f4f76UwOA]http://www.youtube.com/watch?v=B0f4f76UwOA[/video]

Selv ville jeg også sett på den nye Helson Stingray. Den er på 47mm noe som sikkert vil skremme de fleste, men jeg liker klokken godt, og synes den har en veldig pen skive.

http://www.helson-watches.com/stingray-bronze/