Litt inspirert av et topic inne på WUS presenterer jeg dere en aldri så liten lek som kan bli et livsprosjekt for noen. Premisset er enkelt. Dere skal finne 4 klokker som skal utgjøre en samling. Ingen av klokkene kan komme fre samme produsent. Så kun en Rolex, en Omega, en IWC, etc. Utvalget av klokke skal være en hverdagsklokke, en diver, en dressklokke og en valgfri klokke. Dette betyr at det i praksis er mulig med 3 divere, men i utgangspunktet er det tenkt at utvalget skal være variert. Jeg synes også det er viktig at valgene er realistiske. Altså at man synes det er oppnåelig. Klokker til millioner er det svært få i Norge som har råd til
Jeg begynner:
Hverdag
Her er valget "enkelt". Det må bli en Omega Speedmaster Pro. Denne klokken synes jeg er et slags must i en hver samling. Litt synd, da jeg synes Omega har mange flotter divers og dressklokker
Dress
Dette er det vanskeligste valget synes jeg. Liker veldig godt et par av De Ville modellene til Omega, samt Aqua Terra two tone i brun og rødt gull kunne fungert ypperlig som en dressklokke. Dessverre lar ikke reglene meg velge noen av disse. Valget faller da foreløpig på en JLC Master Control Hometime. Denne er på ingen måte "set in stone" da den uten tvil er flott, men synes den ser litt vanlig ut. Andre alternativer her er IWC Portofino eller Portoguese.
Diver
Her må valget falle på Tudor Heritage Black Bay
Grunnen til dette er at jeg synes den skiller seg ut fra de fleste divere. Klassikeren Rolex Sub har jeg aldri helt falt for.
Alternativer: Omega Planet Ocean GoodPlanet GMT, PO oransje bezel.
Valgfri
Ønsker en variert samling, så da trenger jeg en pilot. Valger faller da på en IWC Pilot Chrono
Alternativer: Tudor Fastrider Black Shield, Bell & Ross BR 123, Bell & Ross BR126
Så, hva synes dere og hva ville dere valgt?
Jeg begynner:
Hverdag
Her er valget "enkelt". Det må bli en Omega Speedmaster Pro. Denne klokken synes jeg er et slags must i en hver samling. Litt synd, da jeg synes Omega har mange flotter divers og dressklokker
Dress
Dette er det vanskeligste valget synes jeg. Liker veldig godt et par av De Ville modellene til Omega, samt Aqua Terra two tone i brun og rødt gull kunne fungert ypperlig som en dressklokke. Dessverre lar ikke reglene meg velge noen av disse. Valget faller da foreløpig på en JLC Master Control Hometime. Denne er på ingen måte "set in stone" da den uten tvil er flott, men synes den ser litt vanlig ut. Andre alternativer her er IWC Portofino eller Portoguese.
Diver
Her må valget falle på Tudor Heritage Black Bay
Grunnen til dette er at jeg synes den skiller seg ut fra de fleste divere. Klassikeren Rolex Sub har jeg aldri helt falt for.
Alternativer: Omega Planet Ocean GoodPlanet GMT, PO oransje bezel.
Valgfri
Ønsker en variert samling, så da trenger jeg en pilot. Valger faller da på en IWC Pilot Chrono
Alternativer: Tudor Fastrider Black Shield, Bell & Ross BR 123, Bell & Ross BR126
Så, hva synes dere og hva ville dere valgt?