Puls / GPS klokke.

Medlem
8. aug. 2014
Sted
Rogaland
Hei
Trenger ny GPS klokke hovedsakelig for løping. Hadde vært kjekt med puls, men dette er ikke nødvendig. Noen anbefalinger.

Veldig fornøyd med Suunto Ambit, deilig med innebygd GPS kontra en ekstra dings i lomma. Enkel og sette opp og enkel å programmere. Ikke så god om du skal programmere intervalltrening, men det driver jeg ikke med :p Suunto har også veldig bra webside hvor økter logges når du kobler klokken til PC.

Har hørt mye bra om Polar V800, men har ikke testet den selv. Personlig sverger jeg til en noe aldrende Polar RCX5, men sammen med Bluetooth-beltet H7, så får jeg synket mot iPhone også.

Har ikke selv, men har sett litt på TomTom Runner Cardio. Da slipper man pulsbeltet siden den måler puls i håndleddet.

Jeg er nysgjerrig på de klokkene som tar pulsen på håndleddet. Tester en Fitbit Charge HR nå, med samme funksjon, og den er på ingen måte like nøyaktig som Polaren. Har bare hatt den en ukes tid, men foreløpig er det er ingen erstatning for en ordentlig pulsklokke.

Garmin 610 er eg veldig nøgd med. Ville valgt den oppdaterte 620 som andersmp har. Då får ein siste modell med nytt design, fargeskjerm, wifi og slepp ant+ (usb mottakar på pc) for overføring av data. Det er fult mulig å gjera eit godt kjøp på 610 ettersom denne er på veg ut. Ser Netonnet har denne til 1290 inkl pulsbelte. Det er eit GODT kjøp! Lukke til med valget.

Jeg er nysgjerrig på de klokkene som tar pulsen på håndleddet. Tester en Fitbit Charge HR nå, med samme funksjon, og den er på ingen måte like nøyaktig som Polaren. Har bare hatt den en ukes tid, men foreløpig er det er ingen erstatning for en ordentlig pulsklokke.

Ikke godt å si hvilken som er mest "riktig", men her har de testet en med belte og en på håndleddet på samme løpetur, holder for meg tror jeg.
Jeg syntes det er skikkelig pes å ta på beltet da og ender ofte å løpe uten. Spesielt når jeg ofte løper med sekk er beltet helt håpløst, da ender det i navlehøyde etter få meter.

http://www.vg.no/forbruker/teknologi/maaler-pulsen-gjennom-huden-din/a/23258799/

Jeg har en Polar RC3 GPS. Fikk den til jul av madammen, kunne egentlig tenkt meg en med pulsmåler - men er vant til å bruke pulsbelte sammen med en sykkelcomputer (Garmin Edge), og synes det fungerer veldig fint med klokka også.

Jeg tror hun fikk den litt billig fordi det er en litt eldre modell, og ulempen er at den ikke støtter nyeste versjon av programvaren, men synes det fungerer veldig fint. Vil ikke nødvendigvis anbefale AKKURAT den, selv om man vel for mye for pengene, men siden jeg er så godt fornøyd med denne antar jeg at de nyeste til Polar er enda bedre.

Veldig kult med GPS til langrenn, kajakk og litt tøffere alpinturer - får opp kart og høyde etc. selv i den gamle versjonen av Polar-programvaren (nettbasert), her fra en tur i alpene for et par uker siden:

Takk for tips.
Bruker i dag Nike+ TomTom og er i grunnen bra fornøyd foruten om GPS tilkoblingen som kan av og til ta LANG tid.
Må nok lese noen flere tester før jeg bestemer meg. Til nå er det Polar V800 som står høyest på lista, men det hadde vært kjekt å slippe å bruke puls belte.

Jeg er veldig fornøyd med min V800. For meg personlig er det ikke noe problem med pulsbelte, iallfall ikke når de er av såpass god kvalitet. Men hver sin smak.

Polar V800 uten tvil. Helt uunnværlig når man blir vant til alle de fine funksjonene og polar flow appen/nettsiden !!

Jeg har blitt litt interessert i Garmins klokker. Kan noe fortelle meg hvorfor jeg bør velge forerunner eller fenix (ev. annen)? Jeg har ikke helt skjønt forskjellen mellom seriene... Det er sikkert andre bra klokker på markedet men jeg har tenkt å bruke Garmin på sykkeln så hvorfor ikke en Garmin på armen også..?

Jeg valgte for en gangs skyld å hoppe av "funksjonskjøret" og gjøre det enkelt. Jeg endte opp med å velge en Garmin Forerunner 210. Den har GPS-funksjon, pulsbelte, og støtter intervalltrening. Mer enn det trenger du ikke hvis du bare skal løpe. Klokken er superenkel å bruke og batteriet varer vel ca. 8 timer med GPS på. Tilkobles PC med USB.

Valget endte på Garmin rett og slett fordi de støtter overføring til Endomondo som er veldig kjekt for å logge økter og følge progresjon, samt at det fungerer som en slags mini-facebook hvor man kan legge til venner. Ganske gøy :)

Det eneste jeg har å utsette på 210 er at den tar litt lang tid før den får GPS-kontakt. Jeg tror de høyere modellene er raskere i sånt henseende, men fordelen er at den er liten og veier nesten ingen ting. Slipper en diger klump på armen ;)