Puls registrering

Medlem
17. juli 2012
Dette havner vel kanskje litt offtopic, men jeg prøver likevel i tilfelle noen har erfaringer rundt dette. Jeg har en Polar FT-80 pulsklokke som begynner å bli moden for utskifting. Når jeg bytter batterier så varer de i 2-3uker så er det tomt igjen (tidligere holdt det i 1-2år) og det nytter ikke for mitt bruk å måtte skifte batteriet i tide og utide..

Det jeg lurer på er om det er mulig å bruke pulsbeltet som følger med denne direkte mot min Android telefon (HTC One X) eller om det finst noen løsninger med nye bluetooth 4.0 (lavt strømforbruk) som jeg kan koble til uten å måtte ha dongler eller noe ekstra plugget fysisk i telefonen. Synst uansett at Submarineren er greiere å ha på hånden så jeg kan like godt fase ut pulsklokken om det kan løses med en telefon :)

Redigert:
Jeg kan ingenting om Android og HTC, men jeg bruker en slik sammen med min Iphone:

iPhone 5 heart rate monitor, iPhone 5 heart rate strap, Bluetooth Smart Heart Rate Strap by Wahoo Fitness, Blue HR

Den bruker Bluetooth 4.0, så hvis du har det på din mob, så bør vel den funke fint (?), men som sagt vet jeg ingenting om Android.

Den der ser perfekt ut, men veldig usikker på om den vil fungere. Jeg har Bluetooth 4.0 på telefonen (ihvertfall den fysiske biten), men jeg har lest at mange har problemer med BLE/Bluetooth Smart på grunn av at Android/HTC ikke har programvaren i orden. Kjøpte du over nett eller i en butikk hvor du fikk testet dette først?

Da har jeg funnet løsningen (ihvertfall for min del..). Endte med å gå for Polar H7 pulsbeltet (samme som wahoo som ble anbefalt over) med BLE og kjøpe ny iPhone 5 siden den støttet dette.

Etter mye lesing på diverse forum kom jeg til at det mangler driverstøtte og at det er så godt som umulig å få det til å fungere med den nye blåtann smart standarden før HTC/Google legger inn støtte for det.