Purdey by Panerai

Medlem
30. april 2008
Panerai samarbeider med Våpenfirmaet James Purdey & Sons om å lage limited ed klokker. De hadde inne en serie på 3 klokker med henholdsvis Løve, Bøffel og Elefant gravyre på lokket. En serie av kun 1 eksemplar. Nypris 80.000£ De ble solgt i løpet av en uke. Skal sjekke om jeg får fikset bilder av de.

Jeg skal være forsiktig md å reklamere for eget firma men det er noe ala dette det er snakk om
http://www.purdey.com/store/category/ac ... s/watches/

Disse kommer i en serie på 100 av hver av de forskjellige.

Den jeg fortalte om i første innlegg er en serie på tre klokker i kun et eks. Ble solgt sist uke. Skal se som sagt om jeg klarer og få tatt bilde av de.

Moderatorer får si ifra hvs jeg går over streken her.

Hei Purdey,

Jeg har lest mye i SE katalogen til Panerai og la merke til
Purdey utgavene. Var nysgjerrig og googla..fant ut at det var high end rifler.Kult at det er en på forumet som er involvert i Firmaet:)!!

Purdey SE klokkene har jo "hunter case" men tror ikke jeg ville tatt dem med på jakt..

Vh
J.Cat

Hvis det er av interesse så kan jeg sikkert legge ut noen bilder om hva Purdey driver med, Men skal foreløpig respektere at dette er et klokke forum og ikke et Jakt forum hehe

Hei Purdey,

Legg gjerne ut bilder for min del:)..etter hva jeg forstår er Purdey for børser hva A.Lange &sohn & Patek philippe etc. er i den horologiske verden.

Best
J.Cat
noen pusser børsa, andre pusser straps ;)
spania088055.jpg

strapsokkerogmerstrapsokker046.jpg

Ha ha Ja det er sant. Legger ved noen bilder av en sak som er gravert det samme stedet som graverte Purdey paneraiene. En såkalt dobbeltrifle til ca 1,4 mill kr

[attachment=2:304eh56v]475 4 (Medium).JPG[/attachment:304eh56v]

[attachment=1:304eh56v]475 7 (Medium).JPG[/attachment:304eh56v]

[attachment=0:304eh56v]475 8 (Medium).JPG[/attachment:304eh56v]

WOW :eek: :eek: :eek:

.disse bildere er "right click and save" med en gang!;)
utrolig fin gravering og finish!

Best,
J.Cat

Her er et lite utvalg til av litt anderledes gravyre. Kanske kul måte og bruke flerfarget gull

[attachment=2:22gkq85n]Rococco (Medium).jpg[/attachment:22gkq85n]

[attachment=1:22gkq85n]millenium gun venstre side (Medium).jpg[/attachment:22gkq85n]

He he. Man ser det ikke så godt her fordi det ikke er noen bilder av terverket. Men de blir oljebehandlet daglig i 8-12 uker men hemmelig ojeblanding som er omtrentlig 130 år gammel. og det er kun en mann i fabrikken som hvet hvordan man faktisk lager denne blandingen. Når han pensjonerer seg gir han resepten til sin etterfølger i rekken.

Gravyren her koster mellom 50-70.000£ tar ca 1000 timer og utføre

Som "gammel" våpenmann, må jeg nikke anerkjennende til dette våpenmerket.
Utrolig og fantastisk !
Men si meg, skytes det virkelig med et slikt kostbart våpen ? :roll:
Jeg vil jo anta det, men likevel...............

Aldri vært noe særlig for gravyre på våpen, men dette er jo unektelig vakkert. På rifler, vel å merke! De graverte Panerai-lokkene kan dere ha for meg ;)

Anders, smaken er som baken. Det settet på tre Purdey paneraier ble solgt innen en uke!! 80.000£!!!

Brio, Våpen gravert i denne klassen går rett inn i samlinger. blir aldri skutt etter t de forlater fabrikken. er ca 30% av produksjonen som aldri ser dagslys igjen. Men her kjøper du et kunstverk som er signer av gravøren. Verdien av disse er uerstattelig. De to med flerfarget gull er gravert av Ken hunt. Han graverer 4 våpen i året og tar ca 600000 kr pr stk. har ti års venteliste og er godt over 80 År. Da blir samleverdien interesant.
Resten blir brukt. I mange tilfeller i meget stor grad.