Quartz Diver

Medlem
10. mars 2011
Er på jakt etter en relativt tynn men høykvalitets diver jeg kan bruke når jeg jobber og trener. Kall det et alternativ til G-shock. Krav:
Tynnere enn 12 mm
Helst mindre enn 41 mm
Kan bades med
Quartz ( kan ligge i skuffen noen dager uten å stoppe)
Ikke G-shock
Gamle Heuer Professional 1000 er ganske nært opp til det jeg er ute etter.
Forslag mottas med stor takk!

IMG_7627 liten.jpg

Innenfor Ø kravet, unntatt krone.
Anbefales : )

Ta og en titt på Scurfa - 40mmØ men 14mm tykk. Jeg har to og er svært fornøyd med kvaliteten. Mannen bak merket er en britisk off-shore dykker og klokke entusiast. https://www.scurfawatches.com/

Her får du mye for pengene IMO - Ronda 713SM verk og WR på 500m. Pris på nettsiden er 183.33GBP.

Scurfa kommer av og til med noen attraktive L.E. modeller jeg gjerne skulle ha testet, men synd har havnet i kategorien microbrands der alt ryker ut første 5 minuttene etter et produktet blir sluppet.

Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: orjand
Takk for forslag så langt! Har i mellomtiden fått øynene opp for Grand Seiko spgv/ spgx. Litt mindre sporty enn hva jeg har tenkt, men nydelige klokker med faktisk imponerende quartz-verk...+/- 10 sek i året

Vedlegg

• B5199B78-C9F2-4048-AC07-DCB435E69314.png
    B5199B78-C9F2-4048-AC07-DCB435E69314.png
    169,2 KB · Visninger: 0
  • A31440B2-5656-43AC-BF5A-F515E1849A7E.jpeg
    A31440B2-5656-43AC-BF5A-F515E1849A7E.jpeg
    205,5 KB · Visninger: 0
  • D8893176-88F1-4605-852E-33317F517A32.jpeg
    D8893176-88F1-4605-852E-33317F517A32.jpeg
    70,8 KB · Visninger: 0
Jeg vil absolutt anbefale en kvarts-GS. Min erfaring etter ett og et halvt år med en SBGV245, er at den har gått mindre enn ett sekund for raskt mellom hvert skifte til og fra sommertid.
Det har ligget en SBGX117 ute til salgs noen uker her på TS. Hadde klokkekontoen min vært full, hadde jeg kjøpt den. :)

Redigert:
Kjekt å høre, men akkurat den modellen har noen merkelige visere som jeg sliter litt med å like.... kunne de ikke strammet opp designet littegranne?

Jeg vil absolutt anbefale en kvarts-GS. Min erfaring etter ett og et halvt år med en SBGV245, er at den har gått mindre enn ett sekund for raskt mellom hvert skifte til og fra sommertid.
Det har ligget en SBGX117 ute til salgs noen uker her på TS. Hadde klokkekontoen min vært full, hadde jeg kjøpt den. :)

Bulova Precisionist 262khz verket gir deg også avvik innenfor +/- 10 sek pr år, til en brøkdel av GS prisen...

Mitt forslag er Longines Conquest V.H.P. Den kommer i flere varianter, både med lenke og reim.

Maks 5 sekunder avvik per år og evighetskalender.

Smart krone - du kan stille en time om gangen uten at sekundviseren stopper. Kjekt ved vinter- og sommertid.

Hvis du ikke skal bruke klokka på ei stund, kan du trekke ut krona, så går viserne til 12. Når krona trykkes inn, stiller den både tid og dato.

En annen fordel sammenlignet med GS, er at den har lume.

GS har enda bedre finish (men Longines er ikke verst!), og modellene du nevner, er nettere.

Jeg har hatt to Grand Seiko quartz. Kjekke klokker. Jeg har også en Longines V.H.P:
Screenshot_20201203-213935_Chrome.jpg

Like kjekk (og litt mer med).

Redigert:
Har sett på denne før. Interessant klokke, liker funksjonene du beskriver, og prisen er jo lekker. Men den treffer meg ikke helt designmessig. Ja, jeg vet jeg er vanskelig

Mitt forslag er Longines Conquest V.H.P. Den kommer i flere varianter, både med lenke og reim.

Maks 5 sekunder avvik per år og evighetskalender.

Smart krone - du kan stille en time om gangen uten at sekundviseren stopper. Kjekt ved vinter- og sommertid.
Hvis du ikke skal bruke klokka på ei stund, kan du trekke ut krona, så går viserne til 12. Når krona trykkes inn, stiller den både tid og dato.

En annen fordel sammenlignet med GS, er at den har lume.

GS har enda bedre finish (men Longines er ikke verst!), og modellene du nevner, er nettere.

Jeg har hatt to Grand Seiko quartz. Kjekke klokker. Jeg har også en Longines V.H.P:
Vis vedlegg 224003
Like kjekk (og litt mer med).

• Liker
Reaksjoner: Todda