Råd ang kjøp fra utlandet

Medlem
6. mars 2014
Sted
Norge
Håper noen med erfaring kan svare på dette.

Jeg har nå funnet ut at jeg MÅ prøve en Ulysse Nardin. Planen er å kjøpe en brukt. Er nok marine/maxi marine som er av størst interesse.

Ser at prisnivået er relativt lavt i forhold til nypris. Dette mest sansynlig at de ikke er like profilert som de større merkene.

Uansett, jeg har forstått at det er ingen/minimalt liggende ute på finn.no / blocket.se og dba.dk. Dermed er det ebay og chrono24 som gjenstår. Har sett igjennom alt av UN tilsalgs på chrono, og har funnet et par av interesse. Hvor sikkert er dette? Er det noe annet sted jeg bør se først?

Åpen for alle råd ang kjøpt av UN, helst noe innen rekkevidde.

Chrono24 er like sikkert som alle andre transaksjoner.
Du må kjøpe selgeren.
Får du en kjip magefølelse bør du stole på den og walk away.
Opptrå seriøst og vær åpen om din skeptisme, ikke bryt løfter du selv kommer med.

Stort sett går alt bra. Klokkeinteresserte er som regel hyggelige folk.

Tipper du finner svar på noen av spørsmålene dine her: https://www.google.no/webhp?sourcei...e=UTF-8#q=site:tidssonen.no kjøp fra utlandet

Jeg har kjøpt fra Chrono24 en gang. Gikk smertefritt. Selger var en solid London-aktør, som blant annet, profilerte seg gjennom chrono24. Benyttet bankoverføring, og mottok klokken kort tiden etterpå. Du bør nok gjøre mest mulig research om selger før du forplikter deg. Har inntrykk av at seriøsiteten blant selgerne varierer.

Takker for tilbakemeldinger.

I forhold til ebay så er jeg ganske erfaren kjøper, og vet hvordan jeg finner de "seriøse" selgerene.

Hva bør man se etter på selgerene på chrono24? Hva "kjennetegner" en seriøs aktør på chrono?
Er det noen land det er bedre å handle fra enn andre? Isåfall, hvorfor? :)

Takker for tilbakemeldinger.

I forhold til ebay så er jeg ganske erfaren kjøper, og vet hvordan jeg finner de "seriøse" selgerene.

Hva bør man se etter på selgerene på chrono24? Hva "kjennetegner" en seriøs aktør på chrono?
Er det noen land det er bedre å handle fra enn andre? Isåfall, hvorfor? :)

Fysisk butikk er jo alltid et pre.

Da kan man gå inn på google-streetview og se at butikken faktisk eksisterer. Også går det an å be om referanser. Klokkebutikker og selgere som har ofte handlet med noen fra Norge før.

Fysisk butikk er jo alltid et pre.

Da kan man gå inn på google-streetview og se at butikken faktisk eksisterer. Også går det an å be om referanser. Klokkebutikker og selgere som har ofte handlet med noen fra Norge før.

Takk for gode råd. Hvordan vet jeg om selger har butikk? Er selgere med fysisk butikk merket med noe spesiellt?

Takk for gode råd. Hvordan vet jeg om selger har butikk? Er selgere med fysisk butikk merket med noe spesiellt?

Når du trykker på et objekt inne på chrono24, vil du få opp ulike faner på toppen. Der har du en som heter "seller". Hvis du da googler opp navnet/adressen eller lignende som du får opp, vil jeg tro at du får en indikasjon på om selger har en fysisk butikk.

@akorsvik Send mail til DavidSW på Rolexforums, sett at han selger UN en gang i blant. Lykke til

Redigert av en moderator: