Råd i forhold til evt kjøp.

Medlem
28. mai 2012
Sted
Bodø
Driver og kikker på denne klokken her:
http://briljantwatches.com/no/items/show/?sku=904

Merker at jeg har ganske lyst på den, men ville høre om det var noen råd fra folk på sonen - virker prisen grei? Regnes dette som en "god" klokke? Hvor liten er/oppleves den? Har søkt en del i forumet fra før og ser at briljantwatches.com får gode skussmål (og en klokke fra 2009 har han vel sannsynligvis ikke polert heller?).

Synspunkter? Både pros og cons mottas med takksigelser!

l (og en klokke fra 2009 har han vel sannsynligvis ikke polert heller?).

Jeg har forstått det slik at han har blitt mye mer forsiktig med poleringen etter noe kritikk fra flere her inne.:D

Rolex Explorer har vel skikkelig mange fans her inne, skikkelig klassisk og super anvendelig ur. Størrelsen kan vel for noen bli liten.

Når det gjelder ikke wiser så er Rolex sett på som et gammelmanns merke av flere jeg kjenner litt. :confused:

Er på ingen måte noen ekspert på området, men noe har jeg fått med meg og egne meninger har jeg også:

Dette er etter min smak noe av det mest vellykkede designet fra Rolex. Har selv prøvd den på armen og den oppleves som større enn sine 36mm, så dersom du ikke har noe særlig over middels klubber vil du nok bli fornøyd med størrelsen.

Prisen er det vel ikke mye å si på. Finner du noe som er billigere i utlandet så kommer jo mva og frakt på toppen og du ender opp med samme, om ikke høyere, pris.

En ny 39mm - som i manges øyne ikke er så fullkommen som 36mm, er det vel vanskelig å få tak i for noe særlig under 38-39.000,- (rabatten fratrukket).

Om du liker klokken anbefaler jeg kjøp. Lykke til:D

Er på ingen måte noen ekspert på området, men noe har jeg fått med meg og egne meninger har jeg også:

Dette er etter min smak noe av det mest vellykkede designet fra Rolex. Har selv prøvd den på armen og den oppleves som større enn sine 36mm, så dersom du ikke har noe særlig over middels klubber vil du nok bli fornøyd med størrelsen.

Prisen er det vel ikke mye å si på. Finner du noe som er billigere i utlandet så kommer jo mva og frakt på toppen og du ender opp med samme, om ikke høyere, pris.

En ny 39mm - som i manges øyne ikke er så fullkommen som 36mm, er det vel vanskelig å få tak i for noe særlig under 38-39.000,- (rabatten fratrukket).

Om du liker klokken anbefaler jeg kjøp. Lykke til:D

+ 1 Har faktisk vurdert denne selv

Kjøp den du, og om du angrer så flipper du den rimelig videre til meg :p

Jonny er good guy - har kjøpt et par klokker hos han selv og ville ikke nølt med å gjøre det igjen. Hvorvidt denne er hardt polert må andre uttale seg om. Syns at denne er litt dyr.

Jeg har 36. mm. exp. selv. Er vant til større klokker, men denne satt som et skudd helt frem til madammen la sine vakre hender på den.

Ellers er jo 39 mm. varianten også en usedvanlig vakker klokke. Jeg sammenlignet min med the Players 39 mm. vi var enige om at de er så forskjellige at det ikke er et problem å ha begge (det kom vel som et sjokk tenker jeg..)

Jonny er good guy - har kjøpt et par klokker hos han selv og ville ikke nølt med å gjøre det igjen. Hvorvidt denne er hardt polert må andre uttale seg om. Syns at denne er litt dyr.

Jeg har 36. mm. exp. selv. Er vant til større klokker, men denne satt som et skudd helt frem til madammen la sine vakre hender på den.

Ellers er jo 39 mm. varianten også en usedvanlig vakker klokke. Jeg sammenlignet min med the Players 39 mm. vi var enige om at de er så forskjellige at det ikke er et problem å ha begge (det kom vel som et sjokk tenker jeg..)

Lol :D Det er dette som er så herlig med klokkeinteresse og TS, at to identiske klokker med 3mm forskjellig størrelse for WISer er god nok begrunnelse for å eie begge. Ælska da! :D

Tilsvarende klokke, også inkludert boks og papirer, men ikke fra italienske selgere, vil på Chrono24 komme på ca 28.000,- inkl mva + frakt. Så jeg synes ikke dette er noen upris. Kjøper man fra utlandet må jo prisen ligge under 22K for å matche prisen til Jonny.