God kveld, godtfolk! Jeg er så frekk at jeg antar at lenken du nevner øverst,
@Fluedengern, er den jeg har ute for salg her
Vil først bare få presisere at lenken har 20mm endeledd, som "bevist" her:
Jeg har ikke sjekket selv på Omega sine sider, men ifølge Ofrei og flere andre steder jeg har sett så er denne lenka oppgitt til å følge med 39.2mm Omega AT - men jeg husker ikke i farta hvilke spesifikke modeller. Hvis det betyr noe.
Bildene under viser AT-lenka montert på min 42mm Speedy MOTM. Altså samme lug avstand (passer perfekt mellom lugs bare så det er sagt), men forskjellig diameter på kassen. Kjapt oppsummert er det som forventet et lite gap "innerst i svingen" mellom endestykket og kasse, men det får være opp til hver enkelt for sjenerende det eventuelt er
Jeg synes ærlig talt det ser ganske bra ut (bildet er overdrevet / drar litt i lenka for å få maks uflaks på utfallet, hvis dere forstår), og hadde ikke min Speedy kommet med lenke hadde jeg ikke hatt problemer med å bruke AT-lenka på den.
Her drar jeg som nevnt litt i lenka for å få maks avstand mellom lenke og kasse, på undersiden:
Her "dytter" jeg motsatt vei for å liksom klemme lenken mot kassen:
Slik ser det ut når klokken sitter på hånden (hvis det har noe å si så er lenken altfor lang for meg så her sitter det ikke stramt):
For sammenligning, her sitter originallenka på - med veldig lite wiggle room i noen retning:
Det var det jeg orket av Photobucket i kveld
Du virker for meg som en real kar
@Fluedengern så hvis du ønsker så kan jeg sende lenka til deg så du får prøvd selv. Hvis du vil da, selvsagt! Ber bare om at du betaler for frakta i så fall.
Eventuelt, hvis
@JørgenO har en 41.5mm AT inne så kan han få prøve lenka i butikken?
-Tommy