Rørlegger spørsmål

Greg

Støttemedlem
Medlem
21. feb. 2008
Sted
Bærum
Tar sjansen på å "fri" til de som måtte har rør-kunnskap er inne. Har et batteri på kjøkkenet som plutselig er vesentlig svakere når man skal tappe kun varmt vann. Det er den nokså vanlige typen hvor man skyver spaken fra det kaldeste kalde til det varmeste osv... Er hus med tre etasjer og samtlige andre kraner er ok så mistenker at det er selve batteriet og ikke noe med trykk eller lignende. - selv om den oppfører seg som om trykket er borte på "varmt".

Så, hva lurer jeg på...?

KVANTA KOSTA! (dette går rett fra klokkekontoen karer...:sad:).

Tar sjansen på å "fri" til de som måtte har rør-kunnskap er inne. Har et batteri på kjøkkenet som plutselig er vesentlig svakere når man skal tappe kun varmt vann. Det er den nokså vanlige typen hvor man skyver spaken fra det kaldeste kalde til det varmeste osv... Er hus med tre etasjer og samtlige andre kraner er ok så mistenker at det er selve batteriet og ikke noe med trykk eller lignende. - selv om den oppfører seg som om trykket er borte på "varmt".

Så, hva lurer jeg på...?

KVANTA KOSTA! (dette går rett fra klokkekontoen karer...:sad:).
Her kan det sprike mye. Nytt batteri koster fra et par hundrelapper til "hur mycke som helst". Finn deg ett batteri du liker og sleng på 1500kr til rørleggern for montering, så er du vel omtrent drr :)

Trenger man rørlegger for montering av batteri? Det er en opperasjon min mor har gjort selv flere ganger i barndomshjemmet :)

Jobber selv i bygg/eiendomsbransjen - det er ikke vanskelig å bytte batteriet selv. Det høres absolutt ut som om det er akkurat det som er problemet - i verste fall så er det tilførselledningen fra hovedstammen som har gått tett eller at du har vanntrykkfall i toppetasjen fordi du har lekkasje fra stammen som akkurat nå står og renner ned i sjakta.......... Da går det mye mer fra klokkekontoen.

Husk bare at HVIS og bare HVIS du får lekkasje etter at du har byttet batteriet selv så kan du fort få avkorting på forsikringen. Det er to ting jeg aldri gjør selv ; rørleggerarbeide og elektrikerarbeide - uansett hvor enkelt det er.

Ring rørlegger!

Jobber selv i bygg/eiendomsbransjen - det er ikke vanskelig å bytte batteriet selv. Det høres absolutt ut som om det er akkurat det som er problemet - i verste fall så er det tilførselledningen fra hovedstammen som har gått tett eller at du har vanntrykkfall i toppetasjen fordi du har lekkasje fra stammen som akkurat nå står og renner ned i sjakta.......... Da går det mye mer fra klokkekontoen.

Husk bare at HVIS og bare HVIS du får lekkasje etter at du har byttet batteriet selv så kan du fort få avkorting på forsikringen. Det er to ting jeg aldri gjør selv ; rørleggerarbeide og elektrikerarbeide - uansett hvor enkelt det er.

Ring rørlegger!

Takk for gode svar klokkevenner, er ganske sikker på at problemet er "lokalt", kranen det er snakk om står i midterste etasje ,toppen har helt vanlig trykk så vidt jeg kan merke. Lukter batteribytte da. Eller gode gamle "LA STÅ". Nok en gang, takk.

Måtte bytte batteri på kjøkkenet for et par år siden. Ringte et par lokale rørleggere, men la også ut oppdraget på mittanbud.no. Sparte vel ca 2k i forhold til han som ga meg lavest tilbud på telefonen.

Mener at min gamle far gjorde dette selv i gamle dager, men jeg har aldri forsøkt, så skal ikke uttale meg om det er en lett jobb eller ikke.

Dugnad

Foreslår at vi tar en dugnad - ref maling- og markisevaskutfordringen.
Greg holder øl og mat, alle tar med noen klokker og vi kaller det dugnads-gtg.
Jeg tar med verktøy og skaffer blandebatteri til halv pris.

Passer det nå til lørdag, Greg?

:D:D:D

Spøk til side. Du bør nok lytte til The Player.

Ring rørlegger!

Helt enig - har jobbet mye med forsikring og kan garantere at nedsiden er mye høyere enn nedsiden - ville du ha risikert en PP (evt sub) for en Seiko?

Har forøvrig gjort dette selv en gang; det gikk fint men gikk stadig rundt og engstet meg litt. Ikke verdt det!

...i verste fall så er det tilførselledningen fra hovedstammen som har gått tett eller at du har vanntrykkfall i toppetasjen fordi du har lekkasje fra stammen som akkurat nå står og renner ned i sjakta.......... Da går det mye mer fra klokkekontoen.

Dette vet jeg alt om, har bestilt graver til uka :/