Rabatter på Rolex hos AD

Medlem
21. juli 2010
Sted
OSLO
Lurer på hvilken rabatter en kan forvente på Rolex hos AD. Vil tro det kan være forskjeller fra modell til modell men hva om jeg feks skulle gå for en SUB 114060? hehe

Er der en AD som utmerker seg som "bedre" enn de andre?

Zenith

15-20% til gode kunder er normalt. Som ny kunde kan du kanskje få en symbolsk rabatt på 5-7%.

Urverket.no
116610LN veil. 57.500,- nå 49.895,-
114060 veil. 50.300,- nå 48.095,-

Merkelig lite forskjell på "tilbudsprisen" i hvert fall. Mulig det at 114060 er en ny populær modell og ikke nødevendig å sette ned...?

Personlig hadde jeg besøkt nærmeste AD og eventuelt sendt mail til Lervik i tillegg.

20 %, Sponon? Hvor mye koster det og hvor lang tid tar det å bli en god kunde :D

Urverket opererer i drømmeland på enkelte modeller.

Ringte inn til Urmaker Askeland på fredag ang 114060. Listepris på denne var på ca. 48-49k.

Rød: det kommer alt an på forhandleren. Noen er hyggeligere enn andre vil jeg tro.

Alle prisene jeg sjekket på urverket.no ligger noe høyere denne prislisten: http://www.tidssonen.no/forum/f15/gjeldende-prisliste-pr-12-06-12-a-12029/ (som også stemmer med prisene til Bjerke/Jørgensen på de urene jeg har sjekket)

Men, etter Urverkets rabatt er deres priser noe lavere enn prislisten.

Men 2, både Lervik og Jørgensen opererer vel stort sett med 10% TS rabatt, selv ved første klokkekjøp uten opparbeidet kjennskap = rimeligere enn Urverket + at de er sertifiserte Rolex AD-er, hvilket jeg ikke kan se at Urverket er (arrester meg om jeg tar feil). Og med superkunderabatt eller ved kjøp av spesielle og vanskelig solgte klokker kan man sikkert karre til deg enda bedre rabatt. Selv er jeg ikke i superkundekategorien ennå:)

Når du kjøper fra Urverket kjøper de fra en sertifisert AD på et eller annet tidspunkt så det pleier å være greit nok.

Men utover det er jeg enig med deg ;)

På en så ny modell som 114060 må man ikke forvente rabatt. Utover det bør man klare 10% på stålmodeller og 15-20% på gull/stål og helgull.

Rolex blir strengere og strengere på rabattpolicy, og det vil nok strammes inn i fremtiden. AD-er som gir rabatter vil nok risikere å miste forhandlerstatus, slik man har sett eksempler på i USA. Trist for oss og trist for bransjen.

Urverket.no sine priser er, i mange tilfeller, mer villedende enn veiledende, nettopp for at det skal virke som om at deres rabatter er fantastiske. Husk også at dersom man handler gjennom dem, kommer klokken ofte fra en utenlandsk AD. I slike tilfeller kan en garantireparasjon bli tidkrevende og kostbar.

Da oppnår du jo selv aldri denne "statusen".

Selv fikk jeg en god pris hos Jørgensen ved førstekjøpet mitt.

Tsen takk for innspill og svar. Ringte Jørgensen i dag og fikk en råflott pris inkl. levert med ekspress over natten. Har solgt Milgauss`n og har nå bestemt meg for å bli litt "mainstream" med Sub 114060. At jeg ikke har lagt merke til den før??? Har stoooor tro på at den blir like elsket som Explorer I, 36mm minsin:)
Venter på frigjøring av cash etter Milgauss-salget og da spørs det om jeg ikke blir en SUB-eier:)

Hei, har lyst på en 14060 eller 114060 jeg også.

Kan jeg spørre hva for en pris du har fått tilbud om? Send gjerne på PM evt.